Sökning: "mångfald lönsamhet"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden mångfald lönsamhet.

  1. 1. Restoration of semi-natural grasslands : Impacts on biodiversity, ecosystem services and stakeholder perceptions

    Författare :Emelie Waldén; Regina Lindborg; Sara A O Cousins; Erik Öckinger; Aveliina Helm; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Biodiversity; Ecosystem services; Farmer; Landscape ecology; Plant; Policy; Restoration; Semi-natural grassland; Biologisk mångfald; Ekosystemtjänster; Landskapsekologi; Lantbrukare; Naturbetesmark; Policy; Restaurering; Växter; Äng; Physical Geography; naturgeografi;

    Sammanfattning : Humans play a major role shaping the living conditions for not only ourselves, but also all other species on Earth. In fact, some species-rich habitat types require human management to uphold the biodiversity and related ecosystem services. LÄS MER

  2. 2. Biodiversity in Agricultural Landscapes: Landscape and Scale-Dependent Effects of Organic Farming

    Författare :Maj Rundlöf; Biodiversitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Djurekologi; Natural science; Naturvetenskap; Ekologi; Animal ecology; plants; spatial scales; species richness; Ecology; landscape ecology; agri-environment schemes; farming practice; conservation; butterflies; bumble bees;

    Sammanfattning : Declines in the distribution and abundance of many farmland species during recent decades have been attributed to agricultural intensification. Agri-environment schemes are commonly used in Europe to reduce this loss of farmland biodiversity, but their effectiveness may depend on several external factors. LÄS MER

  3. 3. Den mångfacetterade marknadsorienteringsprocessen

    Författare :Sofia Isberg; Maria Bengtsson; Tore Strandvik; Umeå universitet; []
    Nyckelord :konstruktioner av marknaden; interaktioner; gränser; marknadsorientering; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : Hur blir marknadsorientering till? Såväl i marknadsorienteringslitteraturen som i företag framhålls vikten av att sätta ”kunden i fokus”. Genom att svara mot kundernas behov och önskemål för-väntas företagen vinna konkurrensfördelar och därmed bättre lönsamhet. LÄS MER