Sökning: "logiker"

Visar resultat 11 - 15 av 44 avhandlingar innehållade ordet logiker.

  1. 11. Generalized General Logics

    Författare :Robert Helgesson; Patrik Eklund; Andrzej Tarlecki; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Computer Science; datalogi;

    Sammanfattning : Logic as a vehicle for sound reason has a long and lustrous history and while most developments follow the traditional notions of binary truth and crisp sentences, great efforts have been placed into the problem of reasoning with uncertainties. To this end the field of "fuzzy logic" is now of great importance both theoretically and practically. LÄS MER

  2. 12. Välja vara : En studie om gymnasieval, mässor och kampen om framtiden

    Författare :Martin Harling; Eva Reimers; Magnus Dahlstedt; Susanne Urban; Lisbeth Lundahl; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Educational practice; upper secondary school choice; marketization; inequality; subjectivation; problematization; discourse analysis; logics perspective; Pedagogiskt arbete; gymnasieval; marknadisering; ojämlikhet; subjektivering; problematisering; diskursanalys; logikperspektiv;

    Sammanfattning : Avhandlingen kartlägger och analyserar i fyra empiriska artiklar hur elevsubjekt konstrueras i skolans vardag och vilken roll marknadens principer spelar i dessa konstruktioner. I synnerhet fokuseras vilka logiker som konstituerar gymnasievalets praktiker, samt hur dessa legitimeras, tolkas och utmanas. LÄS MER

  3. 13. Designing Interactive Value Development: Perspectives and Strategies for High Precision Marketing

    Författare :Patrick L Sweet; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; economic systems; economic theory; econometrics; Economics; business logics; internet marketing; offering; energy services; marketing communication; decision style; design; marketing; value; value strategy; economic policy; Nationalekonomi; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik; Management of enterprises; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : This dissertation addresses the design of value productive episodes at the customer/firm boundary. Its purpose is: To provide perspective and help articulate strategies for increasing precision of the design of interactive marketing and value productive efforts at firm/customer boundaries. LÄS MER

  4. 14. Vasaloppet - resan från skidtävling och skidlöpare till produkter och kunder : en studie om kommersialisering och professionalisering

    Författare :Joacim Larsson von Garaguly; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om hur en ideell förening, Vasaloppet, har kommersialiserat och professionaliserat sin verksamhet. Det är en berättelse långt ifrån resultatlistor och Vasaloppssegrare. Fokus ligger i stället på det som ägt rum bakom kulisserna, dvs. LÄS MER

  5. 15. Musik, migration och villkor : en studie om deltagandevillkor i det svenska musiklivet

    Författare :Jonas Ålander; Ulrik Volgsten; Eva Georgii-Hemming; Oscar Pripp; Karin Eriksson; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Deltagande; villkor; musiklivet; migration; identitet; logikperspektivet; diskursteori;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av tidigare forskning, som visar att migrantidentifikationen bidrar till försvårade deltagarvillkor i samhälle och kulturliv, undersöker avhandlingen hur migrantidentifikationen påverkar deltagandevillkor i det svenska musiklivet.Avhandlingen bygger på tre delstudier där arrangörers, utövares och mediers perspektiv analyserats med fokus på hur musiklivets praktiker skapas, erfars och skildras. LÄS MER