Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Educational encounters with adult students in difficult learning situations

    Författare :Lisbeth Ohlsson; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; difficult learning situations; Adult education; hidden potentials for learning; teacher-student interaction; dialogue and diagnosis; contextual analysis; metacognition; inclusive education; life-world; metakognition; kontextuell analys; dialog och diagnos; dolda resurser för lärande; livsvärldsperspektiv; interaktion mellan lärare och studerande; inkluderande undervisning; svåra lärandesituationer; vuxenutbildning;

    Sammanfattning : The present study is a retrospective investigation of the researcher’s pedagogic and psychological praxis in Municipal Adult Education in Sweden. At the time, the adult education unit in question had an outreaching project at Samhall, a state-owned company producing goods and services with an assignment from the government to provide meaningful work to employees with disabilities. LÄS MER

  2. 2. Tillägnandet av vårdvetenskaplig kunskap : reflexionens betydelse för lärandet

    Författare :Margaretha Ekebergh; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; reflexion; vårdvetenskap; didaktik; vårdpedagogik; lärande i teori och praxis; fenomenologi; livsvärldsperspektiv;

    Sammanfattning : Föreliggande forskning tar sin utgångspunkt i problematiken kring lärandet av vårdvetenskaplig kunskap i teori och praxis med fokus på reflexionens betydelse för lärandet. Forskningens teoretiska perspektiv är vårdvetenskap med inriktning mot vårdvetenskapens didaktik, medan fenomenologi och livsvärldsteori utgör kunskapsteoretiska utgångspunkter samt struktur för metod och empiriskt genomförande. LÄS MER

  3. 3. Between health and healthcare : a lifeworld perspective on personal informatics

    Författare :Robyn Schimmer; Karin Danielsson; Anna Croon Fors; Åsa Hörnsten; Ericka Johnson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; user experience; human-computer interaction; postphenomenology; lifeworld; design informatics; human-computer interaction; människa-datorinteraktion;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of technology in digitized life focusing on lived experiences of personal informatics technologies in health and healthcare contexts. The work departs from an interest in how digital technologies affects us as individuals in contemporary life. LÄS MER

  4. 4. I kamp med skriftspråket. Vuxenstuderande med läs- och skrivsvårigheter i ett livsvärldsperspektiv

    Författare :Nadja Carlsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Nurses' caring struggle : Stress in caring within hospital emergency care during the COVID-19 pandemic

    Författare :Hillewi Carnesten; Petra von Heideken Wågert; Lena Wiklund Gustin; Susanna Toivanen; Christina Andreae; Karin Skoglund; Carina Elmqvist; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Compassion; Ethical stress; Lifeworld; Moral stress; Newly graduated registered nurses; Recovery; Stress of conscience; Stress-related ill health; Suffering; Care Sciences; vårdvetenskap;

    Sammanfattning : Nurses took a frontline caregiving role during the COVID-19 pandemic in pervasively altered conditions in Swedish hospital emergency healthcare. Little is known about nurses’ experiences of the stress they were subjected to. LÄS MER