Sökning: "likvärdig utbildning"
Visar resultat 6 - 10 av 15 avhandlingar innehållade orden likvärdig utbildning.
6. Helicobacter pylori and Chlamydia pneumoniae in primary care- cardiovascular and gastrointestinal aspects
Sammanfattning : Helicobacter pylori and Chlamydia pneumoniae are common infectious agents in the Swedish population, causing gastritis ulcers and respiratory infections. The metabolic syndrome is characterised by overweight, insulin resistance, hypertension, diabetes and dyslipidaemia. LÄS MER
7. Olika vägar till enhetlig skola? : En studie av grundskolans etablering på kommunal nivå, 1950-1968
Sammanfattning : The importance of the local community for the development of the school system during the 19th century has been touched upon by several researchers. However, interest in the changes to the school system in Sweden during the 1950s and 1960s has largely focused on developments at the national level. LÄS MER
8. Språkliga gemenskaper och minoritetsspråkiga barn i svensk förskola
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to contribute with knowledge about how speech communities are formed and maintained in Swedish preschools when minority language children participate. The dissertation is based on two empirical studies that are linked together by an ethnographical communication model. LÄS MER
9. Kommunen - en part i utbildningspolitiken?
Sammanfattning : This dissertation focuses on the municipality (the local authority) as a participant in Swedish educational policy. The reform of school governance in the 1990s, gave municipality wider authority in the educational field and a greater responsibility for education. LÄS MER
10. Ett integrerat perspektiv på litteracitetsundervisning för flerspråkiga elever
Sammanfattning : Föreliggande licentiatuppsats undersöker skolors arbete avseende litteracitetsutveckling för flerspråkiga elever, med utgångspunkt i ett sociokulturellt perspektiv på undervisning och lärande. Syftet var att undersöka och bidra med kunskap om skolors arbete för att utveckla litteracitetsförmåga hos flerspråkiga elever som möter svårigheter i läs- och skrivutvecklingsprocessen, en kunskap som behöver utvecklas för att bidra till en likvärdig utbildning. LÄS MER