Sökning: "ledarskap utveckling organisation"
Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden ledarskap utveckling organisation.
1. Hälso- och sjukvårdsorganisation i förändring : Från distanserat till delat ledarskap
Sammanfattning : Syfte: Avhandlingen syftar till att följa upp, beskriva samt generera tentativ teori om pågående förändringsprocesser inom hälso- och sjukvården på såväl makronivå genom studier av sjukhusfusioner som mikronivå genom studier av delat ledarskap. Metod: ”Sjukhusfusioner” beskriver två genomförda sjukhussammanslagningar utifrån en kvalitativ ansats, Grounded Theory med intervjuer av vårdpersonal (I, II). LÄS MER
2. Implementering av lärande för hållbar utveckling : En studie av rektors förståelse av kvalitet i skolans organisation
Sammanfattning : Student outcomes of Education for Sustainable Development (ESD) is reported to be weak and empirical studies investigating the underlying causes have been called for. School organization is pointed out as essential, which highlights the role of school leaders in realizing ESD. LÄS MER
3. Transformativ förändring och postkonventionellt ledarskap : en retrospektiv fallstudie med fokus på förändringsprocessen och ledarskapet
Sammanfattning : Introduktion. Förändringstakten ökar i samhället och påverkar organisationer och dess medlemmar. Förändringstrycket orsakas av en rad faktorer som teknisk utveckling, förändrad lagstiftning, kunders/intressenters behov och krav och ökande konkurrens på en global arena. LÄS MER
4. Det riskabla engagemanget : Om regenerativ utveckling av mänskliga resurser, eldsjälar och ledarskap i radikal utveckling
Sammanfattning : This thesis concentrates on the consequences of strong commitment⁄ Engagement in contemporary work. The aim of the thesis is to Build knowledge on regeneration and development of human resources. LÄS MER
5. How to create a commercial experience : Focus on Leadership, Values and Organizational Culture
Sammanfattning : A new kind of commercial offer is on the rise, that of a commercial experience. It is said to be the next progression of value after a service and that it is distinct from a service in several ways, two important being a) the provider having to create something new or memorable to the customer, i.e. LÄS MER