Sökning: "ledarskap för lärande"
Visar resultat 21 - 25 av 38 avhandlingar innehållade orden ledarskap för lärande.
21. Möten där vi blir sedda : en studie om elevers engagemang i skolan
Sammanfattning : This thesis concerns students’ engagement with school. In Sweden there are as many as 17,5 % of the students, who after year nine do not get the grades in order to be admitted to the national program at the upper secondary school. In this thesis, Students’ experiences are focused in order to understand engagement with school. LÄS MER
22. Senior Management Lean Practice : A Team-Based Approach to Facilitate Learning
Sammanfattning : In order to improve organizational performance, organizations within both production and servicesectors keep turning to the Lean concept with hopes of finding a productive approach to theirchallenges. This tendency appears to remain in spite of reports indicating that the Lean concept isfar from easy to develop, implement and sustain. LÄS MER
23. Den sköra föreningen mellan tävling och medmänsklighet : om ledarskap och lärprocesser i barnfotbollen
Sammanfattning : The thesis is about voluntary leadership in football for children, how the leadership is manifested, and how the leaders are constituted by this leadership. The aim is to describe, interpret and gain an understanding of football as an informal learning environment and the shape this leadership takes in practical activities. LÄS MER
24. Befolkning, samhälle och förändring : Dynamik i Halmstad under fyra decennier
Sammanfattning : Changes in society are often discussed on an aggregated level and it is argued that society is changing from a modern industrial society to a post-industrial society. Through studying changes on a local level it is possible to study the complexity and variations of the general and aggregated theories of societal changes, and place changes in a context of time and place. LÄS MER
25. Bedömning av läsförståelse - och sen då? : bedömning av meningsskapande i en kommunövergripande bedömningsprocess
Sammanfattning : Kommuners upprättande av lokala bedömningsprogram, där vad som sker i den pedagogiska praktiken ska utvärderas och kontrolleras, kan ses som exempel på hur en utvidgad bedömningskultur på internationell och nationell nivå transformerats till lokal nivå. I denna studie undersöks vilka konsekvenser en utökad bedömningskultur kan få för såväl pedagoger som för elever och undervisningsmiljö. LÄS MER