Sökning: "learning climate"

Visar resultat 1 - 5 av 148 avhandlingar innehållade orden learning climate.

  1. 1. Förstå verkligheten som system : - att utveckla gymnasieelevers systemgeografiska kunnande genom geografiundervisning

    Författare :Lotta Dessen Jankell; Inger Eriksson; Patrik Johansson; Elin Sæther; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; systems thinking; geography teaching; system geographical knowing; system modelling; education for sustainable development; connection web models; system changes; learning activity; practice theory; learning models; geography didactics; systemtänkande; sambandsvävar; geografiundervisning; systemgeografiskt kunnande; systemmodeller; klimatförändringar; hållbar utveckling; ämnesdidaktik med inriktning mot de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik; Teaching and Learning with Specialisation in the Social Sciences Education;

    Sammanfattning : This doctoral thesis is concerned with how upper secondary students in Sweden develop system geographical knowing through Geography teaching, where complex issues such as climate change are dealt with. In many countries, these issues are particularly relevant for the school subject of Geography since the subject is responsible for issues that involve system changes. LÄS MER

  2. 2. Models of Cooperation, Learning and Catastrophic Risk

    Författare :Vilhelm Verendel; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Backward Induction; Bayesian analysis; Finitely Repeated Prisoners Dilemma; Cooperation; Fermi Paradox; Learning; Climate negotiations; Catastrophic risk;

    Sammanfattning : Our world presents us with dangers and opportunities. Some of these dangers and opportunities are easier to handle if two or more individuals learn to cooperate. This thesis contributes five papers about cooperation, learning and catastrophic risk. LÄS MER

  3. 3. Kritiskt digitalt textarbete i klassrummet

    Författare :Lisa Molin; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; kritiskt digitalt textarbete; critical digital literacy; digitala och multimodala texter; lärande; klassrum; digitalisering; critical digital literacy work; digital-multimodal texts; learning; classrooms; digital technologies;

    Sammanfattning : Increasingly sophisticated technologies are expanding opportunities to create, use and share digital and multimodal texts based on different perspectives and motives. Among the prerequisites for participating actively in a democratic society is adopting an analytical and reflective approach towards texts – that is, developing critical digital literacy. LÄS MER

  4. 4. Säkerhetsklimat i en militär organisation

    Författare :Martin Schüler; Josefa Vega Matuszczyk; Johan Bergström; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Militär; Säkerhetsklimat; Lärande; Aktivitetsteori; Rutinarbete; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Den militära organisationen inkluderar olika verksamheter vilket skiljer den fran civila organisationer. Den militära organisationen har sin motsvarighet i flera olika civila organisationer som sjöfart, luftfart, sjukvård och transport for att nämna några områden. LÄS MER

  5. 5. Learning by modeling energy systems

    Författare :Niclas Mattsson; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; time slices; GIS; negative emissions; experience curves; BECCS; climate targets; reanalysis; variable renewables; open source; energy system models;

    Sammanfattning : Meeting the 2°C climate target would likely require reducing carbon dioxide emissions from the global energy system to virtually zero within 50-100 years, and within 30-50 years for the 1.5°C target. LÄS MER