Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 208 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Getting started : Children’s participation and language learning in an L2 classroom
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om en förberedelseklass med elever (7-10 år) som har ett annat hemspråk än svenska (arabiska, kurdiska, thailändska). Utifrån empiri som samlats in genom videoinspelningar och observationer under ett års tid i en förberedelseklass studeras elevernas deltagande och språkinlärning i det dagliga klassrumsarbetet. LÄS MER
2. Den lekande Fröding : en författarskapsstudie
Sammanfattning : The dissertation examines the collected literary works of Gustaf Fröding (1860-1911), from which it unearths a vital, yet hitherto unrecognised dimension: Fröding at play. The opening chapter accounts for how the concept of play has been made use of in previous literary research and elaborates, by way of an inter-disciplinary transfer of concept and with Fröding's chalice poem "En pligt-dikt" as key text, a literary play model. LÄS MER
3. Developing and Evaluating Language Tools for Writers and Learners of Swedish
Sammanfattning : Skrivande och skrivet språk är idag en viktig del av många människors liv, i datorns ordbehandlare, i e-postprogram och i chattkanaler på Internet. Skrivet språk har blivit mer eller mindre en förutsättning för människors dagliga kommunikation. Denna utveckling av samhället leder till ökade behov av att på olika sätt hantera text. LÄS MER
4. Quichua children and language shift in an Andean community : School, play and sibling caretaking
Sammanfattning : In Ecuador, there is an ongoing ethnic revitalization among indigenous peoples. Yet, in San Antonio, a 'zona roja' in the Andes, the comuneros do not speak Quichua to their children, even though the Quichua language is seen as an extremely important aspect of Indian identity. LÄS MER
5. "Say It Fast, Fluent and Flawless" : formulaicity in the oral language production of young foreign language learners
Sammanfattning : This thesis reports on a study, which investigated the process of early foreign language learning in a classroom context and the functions of multi-word units of language known as formulaic sequences in the oral language production of young foreign language learners. A classroom with 11 students in the age range 9 to 11 years was observed and video recorded for 16 sessions (90 minutes per session). LÄS MER