Sökning: "language play"

Visar resultat 1 - 5 av 169 avhandlingar innehållade orden language play.

  1. 1. Getting started Children’s participation and language learning in an L2 classroom

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Asta Čekaitė; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2006]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; language classroom; language learning; second language acquisition; social interaction; language socialization; peer group; affective stances; language play; socialt samspel; språksocialisation; kamratgruppen; språklig lek; affektiva uttryck; förberedelseklass; andraspråksinlärning; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Linguistic subjects Bilingualism; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Lingvistikämnen Tvåspråkighet;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om en förberedelseklass med elever (7-10 år) som har ett annat hemspråk än svenska (arabiska, kurdiska, thailändska). Utifrån empiri som samlats in genom videoinspelningar och observationer under ett års tid i en förberedelseklass studeras elevernas deltagande och språkinlärning i det dagliga klassrumsarbetet. LÄS MER

  2. 2. Quichua children and language shift in an Andean community : School, play and sibling caretaking

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköpings universitet

    Författare :Camilla Rindstedt; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2001]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Quichua-spanish bilingualism; language practices; language ideology; sibling caretaking; play; gender; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN; Quichua-Spanish bilingualism; sibling care-taking; tvåspråkighet; Ecuador; språk och identitet; indianer; språk; barnspråk; spanska;

    Sammanfattning : In Ecuador, there is an ongoing ethnic revitalization among indigenous peoples. Yet, in San Antonio, a 'zona roja' in the Andes, the comuneros do not speak Quichua to their children, even though the Quichua language is seen as an extremely important aspect of Indian identity. LÄS MER

  3. 3. "Say It Fast, Fluent and Flawless" formulaicity in the oral language production of young foreign language learners

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå University

    Författare :Parvin Gheitasi; Umeå universitet.; [2017]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early language learning; Foreign language learning; Formulaic language; Formulaicity; English as a foreign language; language teaching and learning; språkdidaktik;

    Sammanfattning : This thesis reports on a study, which investigated the process of early foreign language learning in a classroom context and the functions of multi-word units of language known as formulaic sequences in the oral language production of young foreign language learners. A classroom with 11 students in the age range 9 to 11 years was observed and video recorded for 16 sessions (90 minutes per session). LÄS MER

  4. 4. Den lekande Fröding : en författarskapsstudie

    Detta är en avhandling från Nordic Academic Press

    Författare :Erik Zillén; Lunds universitet.; Lund University.; [2001]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Allmän och jämförande litteratur; literature criticism; General and comparative literature; Nordiska språk språk och litteratur ; Scandinavian languages and literature; canon.; play poetics; metacommunication; role play; pseudonym; quotation; intertextuality; literary theory; pun; language play; Play; occasional literature; litteraturkritik; litteraturteori;

    Sammanfattning : The dissertation examines the collected literary works of Gustaf Fröding (1860-1911), from which it unearths a vital, yet hitherto unrecognised dimension: Fröding at play. The opening chapter accounts for how the concept of play has been made use of in previous literary research and elaborates, by way of an inter-disciplinary transfer of concept and with Fröding's chalice poem "En pligt-dikt" as key text, a literary play model. LÄS MER

  5. 5. Authentic Language Övdalsk, metapragmatic exchange and the margins of Sweden’s linguistic market

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of Swedish Language and Multilingualism, Stockholm University

    Författare :David Karlander; Stockholms universitet.; [2017]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; authenticity; history of linguistic thought; indexicality; linguistic anthropology; linguistic minorities; metalanguage; metapragmatics; philosophical anthropology; Övdalsk; autenticitet; filosofisk antropologi; indexikalitet; lingvistisk antropologi; metaspråk; metapragmatik; språkliga minoriteter; språkvetenskapens idéhistoria; älvdalska; tvåspråkighet; Bilingualism;

    Sammanfattning : This compilation thesis engages with practices that in some way place stakes in the social existence of Övdalsk (also älvdalska, Elfdalian, Övdalian), a marginal form of Scandinavian used mainly in Sweden’s Älvdalen municipality. The practices at hand range from early 20th century descriptive dialectology and contemporary lay-linguistics to language advocacy and language political debate. LÄS MER