Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 446 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Why the pond is not outside the frog? Grounding in contextual representations by neural language models
Sammanfattning : In this thesis, to build a multi-modal system for language generation and understanding, we study grounded neural language models. Literature in psychology informs us that spatial cognition involves different aspects of knowledge that include visual perception and human interaction with the world. LÄS MER
2. Quantifying Meaning
Sammanfattning : Distributionella semantikmodeller är en klass av maskininlärningsmodeller med syfte att konstruera representationer som fångar semantik, i.e. mening, av objekt som bär mening på ett datadrivet sätt. LÄS MER
3. Getting started : Children’s participation and language learning in an L2 classroom
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om en förberedelseklass med elever (7-10 år) som har ett annat hemspråk än svenska (arabiska, kurdiska, thailändska). Utifrån empiri som samlats in genom videoinspelningar och observationer under ett års tid i en förberedelseklass studeras elevernas deltagande och språkinlärning i det dagliga klassrumsarbetet. LÄS MER
4. Technology, Language and Thought : Extensions of Meaning in the English Lexicon
Sammanfattning : In this thesis, the relationship between technological innovation and the development of language and thought is analysed. For this purpose, three different fields of technology are investigated: 1) the steam engine, 2) electricity, and 3) motor vehicles, roads and ways. LÄS MER
5. Fokus ålder : betydelserelationer och betydelseförändring i användning
Sammanfattning : The aim of this thesis is to study how words denoting age are used in newspaper texts. I have chosen mainly to study the following Swedish focus words for females and males of different ages (flicka, kvinna, tjej, dam; pojke, man, kille and herre) as they relate to age. LÄS MER