Sökning: "language intervention"

Visar resultat 16 - 20 av 117 avhandlingar innehållade orden language intervention.

  1. 16. Symbol-based communication intervention for individuals with Rett syndrome : Current practices, assessment of visual attention, and communication partner strategies

    Författare :Helena Wandin; Karin Sonnander; Per Lindberg; Mariann Hedström; Jakob Åsberg; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; aided communication; augmentative and alternative communication AAC ; assessment tools; communication intervention; eye-gaze technology; partner strategies; Rett syndrome; visual attention; Hälso- och sjukvårdsforskning; Health Care Research;

    Sammanfattning : Individuals with Rett syndrome need extensive support to actively participate in social interaction and to develop their communication. The overall aim of this thesis was to investigate communication intervention for individuals with Rett syndrome, especially aided symbol-based communication and partner strategies. LÄS MER

  2. 17. The effects of planned change on Estonian morphology

    Författare :Virve Raag; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Finno-Ugric languages - general; Estonian; language change; language planning; morphology; synthetic forms; analyticforms; illative singular; plural formation; superlative; Johannes Aavik; Finsk-ugriska språk - allmänt; Finno-Ugric languages; Finsk-ugriska språk; Finno-Ugric Languages; finsk-ugriska språk;

    Sammanfattning : This work is a contribution to the fascinating and highly controversial issue of language planning, i.e. intentional human intervention in language change. Language planning, as any intentional alteration of language, is always interconnected with questions of natural development and change in language. LÄS MER

  3. 18. La motivation et le concept de soi : Regards croisés de l'élève et de l'enseignant de français langue étrangère en Suède

    Författare :Céline Rocher Hahlin; Franska; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Motivation; French; Language learning; Language teaching; Self Concept; Teacher psychology; Motivation; Språkinlärning; Franska; Språkundervisning; Självuppfattning; Motivation; Språkinlärning; Franska; Språkundervisning; Självuppfattning; French; Language learning; Language teaching; Self Concept; Teacher psychology;

    Sammanfattning : This thesis contains two studies focusing on motivation in learning and teaching French as a foreign language in Sweden. In the first study, the effect of three specifically designed pedagogical activities on learners’ Ideal French Self (IFrS) and Intended Effort (IE) was examined in a group of 15-year-old Swedish pupils. LÄS MER

  4. 19. Literacy an comprehension in school-aged children: Studies on autism and other developmental disabilities

    Författare :Jakob Åsberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; autism; Asberger´s disorder; reading; literacy; language; discource; comprehension; cognition; special educational needs;

    Sammanfattning : The present thesis consists of five studies and addresses literacy and comprehension skills in children with autism spectrum disorders (ASD, including Asperger’s disorder) and, to a lesser extent, attention disorders (eg. Attention Deficits Hyperactivity Disorder; ADHD). LÄS MER

  5. 20. Interaktion i särskilt boende för personer med utvecklingsstörning och utmanande beteende

    Författare :Helena Antonsson; Sture Åström; Ulla Hällgren Graneheim; Mats Lundström; Mats Granlund; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Fysiska begränsningsåtgärder; interaktion; intervention; kommunikation; mixed methods; utmanande beteende; utvecklingsstörning; web-baserad utbildning; omvårdnadsforskning med medicinsk inriktning; Caring Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Många personer med utvecklingsstörning har kommunikativa svårigheter och har därför behov av att utveckla olika sätt att kommunicera för att kunna förstå andra och göra sig förstådda. Svårigheter i kommunikationen påverkar interaktionen mellan personer med utvecklingsstörning och deras vårdare. LÄS MER