Sökning: "laginder"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade ordet laginder.
1. Framtidsbilder i offentligt utredande. : Teknik, utbildning och samhällsutveckling
Sammanfattning : Introduction of a bill to the Swedish parliament is often preceded by a commission of inquiry. The role played by government commissions on policymaking and their consensus-promoting function are the underlying motives for this dissertation on images of the future in commission reports. LÄS MER
2. Ett särskilt perspektiv på högre studier? : Folkhögskoledeltagares sociala representationer om högskola och universitet
Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka folkhögskoledeltagares sociala representationer om högskola och universitet. Enligt teorin om sociala representationer är folkhögskoledeltagarnas sociala representationer om högskola och universitet något som skapas socialt och förändras beroende på deltagarnas erfarenheter av högskola och universitet. LÄS MER
3. Vägledande eller vilseledande? : Kvalitetsmätning och ranking av universitet och högskolor
Sammanfattning : Få samhällsinstitutioner kan räkna sin historia lika långt tillbaka i tiden som universiteten. Utan tvekan kan akademin hävda sin hållbarhet som kunskapsorganisation. Det institutionella konceptet för att bedriva forskning och utbildning har under århundradenas lopp vunnit stora framgångar. LÄS MER
4. Online teaching practices : Sociomaterial matters in higher education settings
Sammanfattning : The aim of this study was to describe and analyse online teaching practices in the Swedish higher education context. The study had an online ethnographic approach and was based on empirical data on the teaching in two university courses. LÄS MER
5. Mellan samtid och tradition : folkhögskolans identitet i kursutbudets yrkesinriktning
Sammanfattning : In this thesis the vocational orientation of the courses offered - as an expression of the folk high school's self-identity- is analysed. The point of departure was that what the folk high school do, is a way to show what it wants to be and, therefore, reflects what it is. LÄS MER