Sökning: "l2 andraspråk"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden l2 andraspråk.

  1. 1. Le développement d'aspects phonético-phonologiques du français chez des enfants bilingues simultanés et successifs : Le VOT et la liaison dans une étude de cas multiples

    Författare :Frida Splendido; Svenska som främmande språk; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; French; language acquisition; phonology; L2; L1; 2L1; development; VOT; liaison; critical period hypothesis; bilingualism; child L2;

    Sammanfattning : This dissertation describes the development of Voice Onset Time (VOT) and liaison in child second language (cL2) French (L1: Swedish) as compared to simultaneous Swedish-French bilinguals (2L1) and monolingual (1L1) French children. VOT is studied in both languages but liaison only exists in French. LÄS MER

  2. 2. L'italiano come prima e seconda (madre)lingua : Indagine longitudinale sullo sviluppo del DP

    Författare :Petra Bernardini; Italienska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Italian language and literature; L1 lexicon; two lexicons; syntax; morphology; adult learners; bilingual children; functional categories; parameter setting; universal grammar; weaker language; DP; L2; 2L1; L1; development; acquisition; Italian; Swedish; gender parameter; number; gender; v. d. Craats.; agreement; transfer; definite word order; suffixed article; determiner parameter; N-raising parameter; Italienska språk och litteratur ;

    Sammanfattning : This thesis deals with the development of the DP (the Determiner Phrase) in bilingual first (2L1) and in adult second (L2) language acquisition of Italian, with a focus on a case study of Italian as a second first language. The thesis suggests that the bilingual children and the Swedish adult learners develop the Italian DP differently. LÄS MER

  3. 3. Som man frågar får man svar : Andraspråksstudenter möter lärares krav i hemtentor

    Författare :Patricia Staaf; Gunilla Byrman; Gunlög Sundberg; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; andraspråk; akademisk diskurs; språkfunktioner; skribentroller; examinerande texter; hemtentor; Swedish; Svenska språket Nordiska språk;

    Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att bidra till förståelsen av hur studenter med svenska som andraspråk möter de krav på språkanvändning som formuleras i lärandemål och i skriftliga exa­mina­tioner.    Avhandlingens forskningsfrågor rör dels vilka språkfunktioner och skribent­roller som efterfrågas i hemtentor under första årets högskoleutbildning, dels vilka språkliga strategier studenter med svenska som andraspråk använder för att möta de krav som ställs. LÄS MER

  4. 4. Robots Beyond Borders : The Role of Social Robots in Spoken Second Language Practice

    Författare :Ronald Cumbal; Olov Engwall; Tony Belpaeme; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Conversations; gaze; backchannels; multi-party; accent; culture; Samtal; blick; återkoppling; gruppdynamik; brytning; kultur; Speech and Music Communication; Tal- och musikkommunikation;

    Sammanfattning : This thesis investigates how social robots can support adult second language (L2) learners in improving conversational skills. It recognizes the challenges inherent in adult L2 learning, including increased cognitive demands and the unique motivations driving adult education. LÄS MER

  5. 5. Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk : undervisning och tidiga insatser

    Författare :Helén Egerhag; Linda Fälth; John Rack; Idor Svensson; Nina Klang; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; reading; second language; inclusive special education; differentiation; balanced reading instruction; transfer; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : According to The Simple View of Reading, both decoding and linguistic comprehension processes are needed for reading comprehension for L1 as well as L2 students. Previous research has shown that early support is important for students who struggle with reading. LÄS MER