Sökning: "läroprocesser"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade ordet läroprocesser.

  1. 1. Växa upp med musik - Ungdomars musikanvändande i skolan och på fritiden

    Författare :Åsa Bergman; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :musik; ungdomar; identitet; läroprocesser; genus;

    Sammanfattning : This thesis is based on an ethnographical study carried out with 29 pupils in a secondary school class. The purpose is to investigate how young people use music to create identity and develop musical knowledge and skills in different everyday situations. LÄS MER

  2. 2. Pedagogisk handledning i tanke och handling - en studie av handledares lärande

    Författare :Elisabeth Åsén Nordström; Robert Höghielm; Anders Gustafsson; Gunnar Handal; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; supervision; learning processes; supervisor competence; preschool; patterns of conversation; handledning; läroprocesser; handledarkompetens; förskola; samtalsmönster; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to investigate how a number of pedagogical supervisors develope their supervisory competence. In order to meet this objective the following issues were important: What sort of learning takes place among the supervisors?  In what ways have different frameworks and conditions been important for guiding the talks? Can the patterns of conversation be discerned during the sessions and how do these patterns reflect their learning and skills?The thesis presents two studies of educational supervisors and tutor based learning which were carried out with about five years delay. LÄS MER

  3. 3. Emancipation och motstånd : dokumentation och kooperativa läroprocesser i förskolan

    Författare :Hillevi Lenz Taguchi; Jeanette Rhedding Jones; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Observation and documentation has been used in Sweden during all of the past century, with many different purposes. The dominant purpose has been to determine the child’s development in relation to paediatrics and different theories of developmental and psychodynamic psychology. LÄS MER

  4. 4. Barns estetiska läroprocesser; Atelierista i förskola och skola : Acta Universitatis Gothoburgensis, Art and Architecture, nr 24. Göteborgs universitet

    Författare :Tarja Häikiö; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : Barns estetiska läroprocesser behandlas i denna avhandling utifrån ett mångvetenskapligt perspektiv med utgångspunkt i konst- och bildvetenskap. Avhandlingen är ett bidrag till forskningen på det bildpedagogiska fältet både nationellt och internationellt. LÄS MER

  5. 5. Språkpraktiker i naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum. En studie av läroprocesser bland elever med olika förstaspråk

    Författare :Gun Hägerfelth; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Scandinavian languages and literature; undervisning i främmande språk; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; Applied linguistics; foreign languages teaching; Teacher education; Lärarutbildning; sociosemiotics; Vygotskij; Halliday; ethnography of speaking; functional grammar; cohesion; socio-cultural theory; momological; dialogical; sociolingvistik; Nordiska språk språk och litteratur ; language use; patterns of language use; particpation patterns; interaction; second language; science classroom;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate how language is used in the school subject Natural Science in two multi-cultural upper seconday classrooms. Previous research points to the fact that second language students are not successful in their school work. The reason usually given is the students' inadequate knowledge of their second language. LÄS MER