Sökning: "lärmiljö"

Visar resultat 6 - 10 av 11 avhandlingar innehållade ordet lärmiljö.

  1. 6. Concentration Difficulties in the School Environment - with focus on children with ADHD, Autism and Down's syndrome

    Författare :Catrin Tufvesson; Institutionen för arkitektur och byggd miljö; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Down s syndrome; concentration; children; building process; ADHD; the Human Environment Interaction-model; individual adjusment; learning; indoor environment; school environment; Psykologi; Psychology; Humanities; Humaniora; autism;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to identify environmental factors that affect children with ADHD, autism, and Down's syndrome and their ability to concentrate in their learning environment at school. The issue of this research is not to dismiss any of the additional resources these children are in need of; instead it is to suggest how to arrange learning environments in the most supportive way possible based on the initial needs of these children. LÄS MER

  2. 7. Higher education meets private use of social media technologies : An explorative study of students’ use

    Författare :Pernilla Josefsson; Stefan Hrastinski; Olle Bälter; Daniel Pargman; Grainne Conole; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Social Media; Social Media Technologies; Higher Education; Media Technology; Digital Media; Computer Science; Datalogi;

    Sammanfattning : The work in this thesis sets out to explore how students perceive social media use in the context of higher education. More precisely, the focus is on students' use of, experience with, and attitudes toward the integration of social media into their learning environment. LÄS MER

  3. 8. Digitala resursers påverkan på delaktighet i lärmiljöer : En studie av högstadieelevers delaktighet

    Författare :Johanna Öberg; Uno Fors; Jelena Zdravkovic; Jimmy Jaldemark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital resources; digital transformation; participatory research; pedagogical practices; pupil participation; digitala resurser; digital transformation; deltagarbaserad forskning; pedagogisk praktik; elevdeltagande; Man-Machine-Interaction MMI ; människa-maskin-interaktion MMI ;

    Sammanfattning : This dissertation explores the potential of digital resources to support students' participation in learning environments. The research questions focus on the student perspective on participation in formal and informal learning environments, as well as the role digital resources can play in promoting student participation in school instruction. LÄS MER

  4. 9. Kompetens och kompetensutveckling i omsorgsarbete : Synen på kompetens och lärande – i spänningsfältet mellan samhälleliga förutsättningar och organisatoriska villkor

    Författare :Maria Bennich; Lennart Svensson; Bodil Ekholm; Cecilia Henning; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Avhandlingen är en sammanläggningsavhandling med syfte att studera om synen på kompetens är relaterad till lärmiljön och strategier för kompetensutveckling. Parallellt med syftet har jag analyserat och diskuterat kompetensutveckling ur ett samhälleligt och interorganisatoriskt perspektiv. LÄS MER

  5. 10. Platsens betydelse för lärande i primärvård på landsbygden : Digital vård och sociala rum

    Författare :Thomas Sjöström; Ann Svensson; Kristina Schildmejer; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Work-integrated learning; e-Health; Digitalization; Primary care; Rural; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande; Vårdvetenskap; Nursing science;

    Sammanfattning : IntroductionE-health, defined as digital healthcare services enabling remote contact between patient and caregiver, has gained increased attention in scientific research during the recent decades. Given the rapid pace of technological progress and the ever-changing nature of work, health care professionals constantly need to learn new technologies (Agrawal & Prabakaran, 2020; Carlander, 2021; Samuelson et al. LÄS MER