Sökning: "lärare"

Visar resultat 21 - 25 av 480 avhandlingar innehållade ordet lärare.

  1. 21. Lärare i fritidshems undervisningskunskap: undervisningshandlingar i interaktion mellan lärare och barn

    Författare :Anneli Hippinen Ahlgren; Anna Klerfelt; Anna-Lena Ljusberg; Helene Elvstrand; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school-age educare teachers; Pedagogical Content Knowledge; teaching actions; knowledge of teaching; children as actors; participation; lärare i fritidshem; Pedagogical Content Knowledge; undervisningshandlingar; undervisningskunskap; barns aktörskap; delaktighet; barn- och ungdomsvetenskap; Child and Youth Studies;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att studera lärare i fritidshems undervisningshandlingar för att förstå deras undervisningskunskap. I analysen av lärare i fritidshems undervisningshandlingar studeras hur undervisningssituationer kan initieras och hur lärare transformerar ämneskunskap, pedagogisk kunskap och kontextuell kunskap till undervisningshandlingar. LÄS MER

  2. 22. Störande elever korrigerande lärare : Om regler, förväntningar och lärares åtgärder mot störande flickor och pojkar i klassrummet

    Författare :Marcus Samuelsson; Kjell Granström; Gunilla Jedeskog; Mats Ekholm; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; rules; expectations; misbehaviours; corrections; gender; leadership; regler; förväntningar; störande beteende; korrigeringar; kön; ledarskap; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate rules and teachers´ expectations that are described by teachers and documents, what sort of pupils´ disorder that teachers put their attention to, in what way teachers´ are correcting pupils´ misbehaviours as well as how female and male teachers are correcting boys and girls. The study is based on a so called Yo-yo fieldwork in three schools. LÄS MER

  3. 23. Samma lärare – olika praktiker? : en studie av literacy och meningsskapande i grundskolans tidiga ämnesundervisning

    Författare :Monica Egelström; Eva Lindgren; Ewa Bergqvist; Ulla Damber; Anders Arnqvist; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Subject area instruction; literacy practices; Mathematics; History; upper elementary grades; activity systems; zone of proximal development; Barn- och ungdomsvetenskap; Child and Youth studies; Utbildningsvetenskap; Educational science; pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : This thesis focuses on school subjects as arenas for students' literacy development and meaning making. How instructional practices are formed create different preconditions for students' opportunities of literacy development and meaning making. LÄS MER

  4. 24. Lärare och skolans omstrukturering : Ett möte mellan utbildningspolitiska intentioner och grundskollärares perspektiv på förändringar i den svenska skolan : [an encounter between political intentions and compulsory school teachers' perspective of school changes in Sweden]

    Författare :Kajsa Falkner; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; political intention; teacher s conception; school change; restructuring; proletarianization; Pedagogik; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The endeavour of this dissertation is to search for an understanding of the restructuring withinthe Swedish Comprehensive School System during the 80's and 90's. To that purpose the authorhas described the political intentions of the current restructuring (in terms of decentralization,freedom of choice and privatization) and the teachers' conceptions of the school changes. LÄS MER

  5. 25. Kvinnor skapar kunskap på nätet : datorbaserad fortbildning för lärare

    Författare :Gunnel Wännman Toresson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Distance education; Computer Mediated Communication; FirstClass; Feminist theory; Sociocultural learning; Special Education;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to study some women's participation in two different kinds of computerised further education organised as distance edu­cation. Both groups used the FirstClass conference system as a tool for bridging distances. LÄS MER