Sökning: "lärare samarbete"

Visar resultat 21 - 25 av 39 avhandlingar innehållade orden lärare samarbete.

  1. 21. Problems in Problem-Based Design Engineering Education : Towards a Multidisciplinary Designerly Educational Approach

    Författare :Juan Felipe Ruiz Muñoz; Renee Wever; Marie Bengtsson; Anna Öhrvall Rönnbäck; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : Modern industry faces complex and 'wicked' problems that require engineering professionals to go beyond traditional natural science-based linear problem-solving approaches and adopt collaborative, multidisciplinary, and iterative problem-solving strategies. To tackle these kinds of problems, organizations are increasingly turning to design problem- solving methods based on the designer’s way of thinking, acting, and doing. LÄS MER

  2. 22. Samhällsfrågor som didaktiskt begrepp i samhällskunskap på gymnasieskolan : En potential för undervisningen

    Författare :Göran Morén; Sara Irisdotter Aldenmyr; Nina Thelander; Trond Solhaug; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social issues; social studies; upper secondary school; Samhällsfrågor; samhällskunskap; gymnasieskolan; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : Undervisningen i samhällskunskap på gymnasieskolan ska enligt anvisningarna i ämnesplanen bedrivas ”med utgångspunkt i samhällsfrågor”. Vad innebär det? I denna licentiatuppsats diskuteras ämnet samhällskunskap och dess potential, analyserat utifrån samhällsfrågor som didaktiskt begrepp. LÄS MER

  3. 23. Teachers' intention for outdoor education : conceptualizing learning in different domains

    Författare :Birgitta Wilhelmsson; Christina Ottander; Gun Lidestav; Claes Malmberg; Oleg Popov; Gunilla Näsström; Umeå universitet; []
    Nyckelord :Outdoors; teaching; knowledge; intentions; Bloom s taxonomy; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : In Sweden there is a growing interest among teachers to locate teaching outdoors. This is linked to beliefs about the potential for outdoor environments to reinforce learning, since the encounter with nature becomes more holistic. Outdoors, all the senses are involved in knowledge-building and activity experiences. LÄS MER

  4. 24. Berättandets möjligheter : Multimodala berättelser och estetiska lärprocesser

    Författare :Märtha Andersson; Lena Kåreland; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; aesthetic learning processes; children; ethnography; interaction; meaning-making; multimodal learning; narrative; school; socio-cultural perspective; barn; berättande; estetiska lärprocesser; etnografi; interaktion; meningsskapande; multimodalt lärande; skola; sociokulturellt perspektiv; barn; berättande; estetiska lärprocesser; etnografi; interaktion; meningsskapande; multimodalt lärande; skola; sociokulturellt perspektiv; Svenska med didaktisk inriktning; Swedish and Education;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate meaning-making in pupils' multimodal narratives that have emerged in aesthetic learning processes. To, with the support of ethnographic methods and theories of narrative and multimodality, study the resources and strategies used by the pupils. LÄS MER

  5. 25. Ripsteg mot spetskunskap i samisk matematik : lärares perspektiv på transformeringsaktiviteter i samisk förskola och sameskola

    Författare :Ylva Jannok-Nutti; Jens Ivar Nergård; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of the present thesis is to describe, analyse and try to understand transformation of education in mathematics from a teacher perspective so that a Sámi perspective becomes the point of departure of the education. The thesis work was conducted as an action research project with focus on teachers' perspective on transformation and implementation of transformation activities in mathematics. LÄS MER