Sökning: "lärare -elevrelationen"
Visar resultat 1 - 5 av 480 avhandlingar innehållade orden lärare -elevrelationen.
1. En reformerad lärare : Konstruktionen av en professionell och betygssättande lärare i skolpolitik och skolpraktik
Sammanfattning : This doctoral thesis investigates the interrelatedness between school policy and practice. In the thesis, the construction of “the teacher” is analysed in school policy documents and teacher interviews. LÄS MER
2. Lärare och konflikthantering : en undersökande studie ur ett könsperspektiv
Sammanfattning : This dissertation explores ten teachers' approaches to managing conflicts with/between pupils. The relevance of gender is analysed according to the strategies and representations chosen by the teachers. The methods used for data collection include 'rounds', role-plays and ongoing reflexivity, mainly in single-sex groups. LÄS MER
3. Vi manliga lärare : Folkskolans lärare och lärarinnor i kamp om löner och arbetsområden 1920-1963
Sammanfattning : Mellan 1920 och 1963 var den svenska folkskollärarkåren delad i ett manligt och ett kvinnligt folkskollärarförbund. Förhållandet mellan dessa var spänt och öppna konflikter förekom, men 1946 tystnade polemiken. I stället inledde förbunden ett samarbete, som slutligen resulterade i en sammanslagning. LÄS MER
4. Att bli bättre lärare : hur undervisningsinnehållets behandling blir till samtalsämne lärare emellan
Sammanfattning : This thesis reports results from a study that focuses on teachers’ professional development during an in-service training period. The aim is to analyse and describe how the teachers talk about and handle lesson content. The first question concerns changes in relation to a specific object of learning. LÄS MER
5. Att bli bättre lärare : Hur undervisningsinnehållets behandling blir till samtalsämne lärare emellan
Sammanfattning : This thesis reports results from a study that focuses on teachers’ professional development during an in-service training period. The aim is to analyse and describe how the teachers talk about and handle lesson content. The first question concerns changes in relation to a specific object of learning. LÄS MER