Sökning: "lärande och utveckling av med"
Visar resultat 11 - 15 av 177 avhandlingar innehållade orden lärande och utveckling av med.
11. Digital Didaktisk Design : Att utveckla undervisning i och för en digitaliserad skola
Sammanfattning : I denna avhandling undersöks grundskollärares arbete med att utveckla sin undervisningspraktik med digital teknik. Mer precist undersöks hur en sådan utveckling kan identifieras, förstås och stödjas. Empirin härstammar primärt från ett treårigt aktionsorienterat skolutvecklingsprojekt i nordisk grundskola. LÄS MER
12. An Eye for an I : Focus on integration in WIL
Sammanfattning : This licentiate thesis describes the development and change of forms within a course with a focus on Work-Integrated Learning (WIL). For several years I have been responsible for a course and at the same time author of the syllabus for the course and seen how weak the integration is, and how it is perceived by the students, between theoretical knowledge and the practical work during an internship period. LÄS MER
13. Utveckling av en projektivitetsmodell : om organisationers förmåga att tillämpa projektarbetsformen
Sammanfattning : I dagens affärsdrivande organisationer genomförs projekt inte enbart för att skapa förändringar av organisation, arbetssätt eller infrastruktur. Marknadens rörlighet och kundspecifika krav på komplexa produkter, medför att projekt även genomförs inom den ordinarie operativa verksamheten för att hantera temporära, komplexa engångsuppgifter i form av både kundorder och produktutvecklingar. LÄS MER
14. Implementering av lärande för hållbar utveckling : En studie av rektors förståelse av kvalitet i skolans organisation
Sammanfattning : Student outcomes of Education for Sustainable Development (ESD) is reported to be weak and empirical studies investigating the underlying causes have been called for. School organization is pointed out as essential, which highlights the role of school leaders in realizing ESD. LÄS MER
15. Spontaneous online tutoring : Students’ support of their own and other students’ process of inquiry in online text-based tutoring
Sammanfattning : The use of online technologies has made education more accessible. In online education, there are increased expectations for students to be self-directed and take responsibility for their learning. Research has also shown that students can benefit from learning from each other. LÄS MER