Sökning: "lärande och utveckling av med"

Visar resultat 11 - 15 av 177 avhandlingar innehållade orden lärande och utveckling av med.

  1. 11. Digital Didaktisk Design : Att utveckla undervisning i och för en digitaliserad skola

    Författare :Sara Willermark; Lena Pareto; Maria Spante; Ulrika Lundh Snis; Anders D. Olofsson; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digital teknik; digital didaktisk design; lärare; virtuellt klassrum; TPACK; verksamhetsteori; expansivt lärande; gränser; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : I denna avhandling undersöks grundskollärares arbete med att utveckla sin undervisningspraktik med digital teknik. Mer precist undersöks hur en sådan utveckling kan identifieras, förstås och stödjas. Empirin härstammar primärt från ett treårigt aktionsorienterat skolutvecklingsprojekt i nordisk grundskola. LÄS MER

  2. 12. An Eye for an I : Focus on integration in WIL

    Författare :Lennarth Bernhardsson; Martin Gellerstedt; Lars Svensson; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Work-Integrated Learning; Work-Integrated Education; Workplace learning; Work-based learning; Lärande; Progression; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : This licentiate thesis describes the development and change of forms within a course with a focus on Work-Integrated Learning (WIL). For several years I have been responsible for a course and at the same time author of the syllabus for the course and seen how weak the integration is, and how it is perceived by the students, between theoretical knowledge and the practical work during an internship period. LÄS MER

  3. 13. Utveckling av en projektivitetsmodell : om organisationers förmåga att tillämpa projektarbetsformen

    Författare :Lennart Ljung; Göran Goldkuhl; Göran Goldkuhl; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Datavetenskap; Datavetenskap; projektivitet; projektivitetsmodell; valideringen av modellversioner; multidimensionell projektivitetsmodell MDP-modellen ; triader; Computer science; Datavetenskap; Information Systems;

    Sammanfattning : I dagens affärsdrivande organisationer genomförs projekt inte enbart för att skapa förändringar av organisation, arbetssätt eller infrastruktur. Marknadens rörlighet och kundspecifika krav på komplexa produkter, medför att projekt även genomförs inom den ordinarie operativa verksamheten för att hantera temporära, komplexa engångsuppgifter i form av både kundorder och produktutvecklingar. LÄS MER

  4. 14. Implementering av lärande för hållbar utveckling : En studie av rektors förståelse av kvalitet i skolans organisation

    Författare :Anna Mogren; Niklas Gericke; Hans-Åke Scherp; Johan Öhman; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; ESD implementation; transformativ education; quality criteria; school leadership; school organisation; Implementering av lärande för hållbar utveckling; kvalitetskriterier; skolans organisation; transformativ utbildning; skolans ledarskap; rektor; Biology; Biologi;

    Sammanfattning : Student outcomes of Education for Sustainable Development (ESD) is reported to be weak and empirical studies investigating the underlying causes have been called for. School organization is pointed out as essential, which highlights the role of school leaders in realizing ESD. LÄS MER

  5. 15. Spontaneous online tutoring : Students’ support of their own and other students’ process of inquiry in online text-based tutoring

    Författare :Malin Jansson; Stefan Hrastinski; Stefan Stenbom; Fredrik Enoksson; Jennifer Richardson; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teknik och lärande; Technology and Learning;

    Sammanfattning : The use of online technologies has made education more accessible. In online education, there are increased expectations for students to be self-directed and take responsibility for their learning. Research has also shown that students can benefit from learning from each other. LÄS MER