Sökning: "lärande musik"
Visar resultat 16 - 20 av 25 avhandlingar innehållade orden lärande musik.
16. Positioner i dans- om genus, handlingsutrymme och dansrörelser i grundskolans praktik
Sammanfattning : This doctoral thesis examines gender and dance practice in primary school. More precisely it investigates how gender influences the way dance teachers address their pupils, but also the way that pupils organize and understand themselves and carry out tasks and activities in dance education and dance composition. LÄS MER
17. Folkmusikalisk utbildning, förbildning och inbillning : En studie över tradering och lärande av svensk spelmansmusik under 1900- och 2000-talen, samt dess ideologier
Sammanfattning : Den svenska folkmusiken har alltsedan den ”upptäcktes” av akademiker under början av 1800-talet varit behäftad med ett tankegods som genom historien nyttjats för sina syften av såväl höger- som vänsterorienterade politiska rörelser. Då detta av många forskare i flertalet studier redan redovisats, är denna musikpedagogiska avhandlings främsta syfte att undersöka huruvida ideologier med rötter i tysk nyromantik och svensk nygöticism rönt inflytande på hur lärande och tradering över tid gestaltats. LÄS MER
18. "Om man inte vill spela – då blir det jättesvårt" : en studie av en grupp förskolebarns musikaliska lärande i fiolspel
Sammanfattning : This dissertation project involved following a group of six pre-school children (five years old) in the first year of their learning the violin together and where their parents were present at the lessons. The purpose of the study was to generate a theory which could increase our understanding of how small children learn an instrument where their parents are present at the lessons. LÄS MER
19. Adaptive Robot Presenters : Modelling Grounding in Multimodal Interaction
Sammanfattning : This thesis addresses the topic of grounding in human-robot interaction, that is, the process by which the human and robot can ensure mutual understanding. To explore this topic, the scenario of a robot holding a presentation to a human audience is used, where the robot has to process multimodal feedback from the human in order to adapt the presentation to the human's level of understanding. LÄS MER
20. Dialogkompetens i skolans vardag : En aktionsforskningsstudie i hörselklassmiljö
Sammanfattning : In classes for hard-of-hearing pupils there are children and young people with different degrees of impaired hearing, all of whom need hearing aids and technical equipment inthe environment. The initial problem area of the present thesis concerned the pattern of communication in the classroom. LÄS MER