Sökning: "lärande musik"
Visar resultat 11 - 15 av 25 avhandlingar innehållade orden lärande musik.
11. ”Jag kan göra hundra låtar”. Barns musikskapande med digitala verktyg
Sammanfattning : Today’s children live in a world where music in all its different forms has become a significant factor in their everyday life. From earlier research we know that young children are able to create music by singing and using musical instruments. LÄS MER
12. Musikelever på gymnasiets estetiska program : En studie av elevernas bakgrund, studiegång och motivation
Sammanfattning : In previous studies research on motivation in education has tended to be focused on attribution (perceived causes of success and failure), self perception, goal orientation and autonomy. This thesis aims to describe the background and schooling of music students and to measure their motivation for music education. LÄS MER
13. The effects of extramural language : Relationships between engagement in Japanese language activities and general Japanese language proficiency
Sammanfattning : Many L2 learners believe they learn their target language by using it extramurally, i.e. outside the classroom. This topic, language learning as a result of engagement in L2 use, has garnered increased attention in the last decade. LÄS MER
14. Lärande i kör : en studie av körsång i gymnasium och folkhögskola
Sammanfattning : The purpose of this study is to analyse how the learning experience is perceived by teachers and students in a choir. Two choirs were included in the study: one at the upper secondary school level and one at a college preparatory level [folkhögskola]. Participation in a choir is mandatory at both institutions. LÄS MER
15. När kulturer spelar med i klassrummet : En sociokulturell studie av ungdomars lärande i musik
Sammanfattning : Avhandlingen undersöker ungdomars lärande i musik utifrån ett sociokulturellt perspektiv. De två delstudierna är genomförda med en teoretisk utgångspunkt som gör gällande att människor lär sig musik i samspel med andra människor samt att de använder sig av medierande verktyg i de lärsituationer de deltar i, vidare involveras den proximala utvecklingszonen, samt muntlig och skriftlig lärandekultur. LÄS MER