Sökning: "lärande genom ute"
Hittade 5 avhandlingar innehållade orden lärande genom ute.
1. Kontextuella förståelser och sociala konstruktioner i förskollärares tal om undervisning i förskolan : Contextual understandings and social constructions in preschool teachers' talk about teaching in preschool
Sammanfattning : Undervisning är ett begrepp som historiskt och kulturellt inte använts i förskolan men som genom ändringar i förskolans styrdokument nu beskriver delar av förskolans uppdrag. Hur detta ska omsättas i förskolans praktik diskuteras ute på förskolorna och bland forskare. Föreliggande studie är ett bidrag till den diskussionen. LÄS MER
2. Visual thinking, visual speech : a semiotic perspective on meaning-making in molecular life science : how visualizations, metaphors and help-words contribute to the formation of knowledge about proteins among upper secondary and tertiary level students
Sammanfattning : Molecular life science has become one of the fastest-growing fields of scientific and technical innovation. An important issue for tomorrow’s education is to meet the challenge posed by various facets of molecular life science. LÄS MER
3. Bryta upp och börja om : Berättelser om flyktingskap, skolgång och identitet
Sammanfattning : Föreliggande avhandling har som syfte att belysa, analysera och diskutera hur unga människor berättar om sina erfarenheter av att tvingas bryta upp från sitt hemland och börja om i ett nytt land under sin skolgång. Åtta unga vuxna, fyra kvinnor och fyra män, deltog i livsberättelseintervjuer kring detta tema. LÄS MER
4. Living the Change : Designerly modes of real-life experimentation
Sammanfattning : The sustainability transitions required to address the climate crisis cannot be achieved by technology alone; radical lifestyle changes are needed. To contribute to meeting this critical challenge, design must move its focus from individual needs, desires, and behaviors to the level of the complex socio-technical systems that shape our society. LÄS MER
5. Methodology for Assessing Learning from Incidents - a Process Industry Perspective
Sammanfattning : Learning from incidents (from minor disturbances to major accidents) is considered one of the most important ways in the process industry to learn from experiences for improving safety performance. Most companies have a formal incident learning system and considerable resources are used for reporting incidents and for utilising these experiences to prevent future incidents. LÄS MER