Sökning: "lärande film"

Visar resultat 1 - 5 av 18 avhandlingar innehållade orden lärande film.

  1. 1. Storskaligt kreativt samarbete : Organisering och kollektivt lärande i ett konst- och teaterprojekt

    Författare :Aron Schoug; Tore West; Staffan Nilsson; Jon Ohlsson; Peter E Johansson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Large-scale collaborative creativity; collective learning; organizing; organizational learning; artistic collaboration; theater production; ethnography; leadership; Storskaligt kreativt samarbete; kollektivt lärande; organisering; organisatoriskt lärande; konstnärligt samarbete; teaterproduktion; etnografi; ledarskap; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Storskaliga kreativa samarbeten blir allt vanligare i dagens organisationer, till exempel inom kreativa näringar, innovationsprocesser och utvecklingsprojekt. I sådana samarbeten behöver många individer vara kreativa och deras bidrag sammanflätas. LÄS MER

  2. 2. Making music mean : on functions of, and knowledge about, narrative music in multimedia

    Författare :Johnny Wingstedt; Sture Brändström; Jan Berg; Göran Folkestad; Luleå University of Technology; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Film music; game music; media music; multimodality; music education; musical knowledge; narrative music; social semiotics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Narrative music : towards an understanding of musical narrative functions in multimedia

    Författare :Johnny Wingstedt; S Brändström; Jan Berg; Luleå University of Technology; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; film music; game music; media music; musical conventions; musical parameters; narrative music;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Perspektiv på historiefilmslitteracitet : en didaktisk studie av gymnasieelevers historiska och emotionella meningsskapande i mötet med spelfilm

    Författare :Maria Deldén; Carola Nordbäck; Tomas Axelson; Ulf Zander; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Historical film literacy; History education; History didactics; Feature film; Historical meaning making; Historical Culture; Aesthetic experience; Transaction; Upper secondary school; Historiefilmslitteracitet; historiedidaktik; historisk spelfilm; historiskt meningsskapande; historiekultur; estetiska lärprocesser; transaktion; gymnasiet; historiedidaktik; didactics of history; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : The present study addresses what happens when historical feature film is used in history education. The purpose of this thesis is to develop new knowledge of historical film literacy through a study of the feature film's didactical potential in an educa­tional context. LÄS MER

  5. 5. Medier, lärande och det mediespecifika : en undersökning om den rörliga bildens plats och betydelse i ett ämnesövergripande projekt

    Författare :Maria Stam; Anders Marner; Eva Skåreus; Fredrik Lindstrand; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; art; film; literacy; media; media education; moving images; multimodality; project-based learning; bild; film; litteracitet; medier; medieneutral; mediespecifik; multimodalitet; rörlig bild; ämnesdidaktik; ämnessamverkan; projektbaserat lärande;

    Sammanfattning : The overall purpose of this licentiate thesis is to explore how different media is considered and valued by teachers in an interdisciplinary project in which the subjects of Art and Swedish are included. In the project, The Horror Genre in Literature and Film, a variety of mediations are represented: speech, writing, still- and moving images. LÄS MER