Sökning: "kvalitativ studie fallstudie"
Visar resultat 1 - 5 av 12 avhandlingar innehållade orden kvalitativ studie fallstudie.
1. Improved supply chain collaboration with Green industrial marketing : The case of Swedish textile service industry between 1996 and 2021
Sammanfattning : Growing environmental problems have led to increasing pressure on companies to improve their environmental performance. This means that also supply chains must become greener, which has contributed to new challenges when it comes to green collaboration and trust. LÄS MER
2. Publika informationstjänster : en studie av den elektroniska encyklopedins bruksegenskaper
Sammanfattning : Samhället använder idag i allt större omfattning IT-baserade tjänster för olika typer av kommunikation och informationssökning med Internet som bärare. Det publika bruket av Internettjänster skiljer sig från traditionella verksamhetssystem, vilket påverkar inslagen i designprocessen i avgörande grad. LÄS MER
3. Transformativ förändring och postkonventionellt ledarskap : en retrospektiv fallstudie med fokus på förändringsprocessen och ledarskapet
Sammanfattning : Introduktion. Förändringstakten ökar i samhället och påverkar organisationer och dess medlemmar. Förändringstrycket orsakas av en rad faktorer som teknisk utveckling, förändrad lagstiftning, kunders/intressenters behov och krav och ökande konkurrens på en global arena. LÄS MER
4. Att skapa drivkrafter för lärande och förändring : En studie om jämställdhetsintegrering och dess förutsättningar i en kommun
Sammanfattning : Jämställdhetsintegrering är den huvudsakliga strategin för att uppnå de jämställdhetspolitiska målen i Sverige. Trots att strategin använts i drygt 20 år finns relativt lite forskning om praktiskt arbete med jämställdhetsintegrering. LÄS MER
5. Strategiskt utvecklingsarbete och krävande kunder : en studie av samspelet mellan SSAB Tunnplåt AB och Volvo AB
Sammanfattning : In this thesis the influence of a customer on a supplier's competence development is studied. To cooperate with "demanding customers" is generally regarded as a successful way of improving a company's ability to develop, produce and supply high quality products, i.e. to develop the company's competence. LÄS MER