Sökning: "kvalitativ metod fokusgrupper"
Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden kvalitativ metod fokusgrupper.
1. Information till föräldrar som har barn med cancer
Sammanfattning : Bakgrund. Föräldrar till barn som har cancer upplever en livssituation som präglas av osäkerhet och oro och de ställs inför sociala och känslomässiga utmaningar. Jämfört med föräldrar till friska barn, upplever de också högre stress och drabbas i större utsträckning av posttraumatiska stressymptom. LÄS MER
2. COPD in primary care : exploring conditions for implementation of evidence-based interventions and eHealth
Sammanfattning : Chronic obstructive pulmonary disease (COPD) is a major public health problem. Symptoms and comorbidities associated with COPD affect the whole body. Clinical guidelines for COPD recommend pulmonary rehabilitation (PR) including exercise training and education promoting self-management strategies. LÄS MER
3. En mer hälsofrämjande hälso- och sjukvård : hinder och möjligheter utifrån professionernas perspektiv
Sammanfattning : Introduktion: Under de senaste decennierna har det förts en diskussion om behovet av att omorientera hälso- och sjukvårdens verksamhet för att på ett effektivare sätt bidra till befolkningens hälsa. Detta togs också upp som ett av målen i 2003 års svenska nationella folkhälsopolitik som sedan uppdaterades 2008. LÄS MER
4. Online support for informal carers of persons with heart failure : Focus on perceptions, development and experiences
Sammanfattning : Background: Heart failure (HF) is a common condition, and its prevalence is expected to increase. The illness trajectory is unpredictable, and its effects will include a potential impact on informal carers, i.e., family, friends, and significant others. LÄS MER
5. Learning from Experience : The Use of Structured Video-Assisted Debriefing Among Nursing Students
Sammanfattning : Background: Simulation enhances experiential learning through creating experience to form the basis of learning, and it has been recognized as an effective pedagogy in current health professions education. As an integral element of simulation, debriefing contributes to transforming the created experience to new knowledge. LÄS MER