Sökning: "kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade ordet kundrelationer.

  1. 1. Organisering för strategisk CRM : Lärande om kundrelationer i en B2B-organisation

    Författare :Philip Roth; Sofia Isberg; Jessica Eriksson; Markus Fellesson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Customer Relationship Management; CRM; B2B-relationships; Relationship Dynamics; Learning about customer relationships; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : In marketing research, customer relationship management (CRM) is often described as a strategy for collecting customer information through an IT- infrastructure in order to manage customer relationships (e.g. Boulding et al 2005; Keramati et al 2010; Nguyen and Mutum 2012). LÄS MER

  2. 2. Interdependens och dynamik i långsiktiga kundrelationer : industriell försäljning i ett nätverksperspektiv

    Författare :Göran Liljegren; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Denna avhandling anlägger en kritisk syn på den personliga försäljningens normativa beslutsmodeller. Med ett alternativt synsätt i det s.k. nätverkssynsättet får personlig försäljning en delvis annorlunda betydelse än vad som framförs i traditionell försäljnings- och marknadsföringslitteratur. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsplanering och samordning mellan företag i industriella system

    Författare :Hans Benndorf; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : I denna avhandling ifrågasätts de normativa modeller som utgör underlag för marknadsföringsplanering. De antaganden som görs beträffande marknaden och planeringsprocessen är ofta mindre bra speglingar av den praktiska verklighet som företaget möter. LÄS MER

  4. 4. Supplier Value in B2B E-Business - A Case Study in the Corrugated Packaging Industry

    Författare :Paul Jönsson; Institutet för Ekonomisk forskning; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; supply chain management; case study; collaboration; buyer-seller relationships; information technology; strategic management; industrial marketing; Social sciences; Samhällsvetenskaper;

    Sammanfattning : In the business-to-business (B2B) setting much attention has been given to how e-business tools can be used to assist firms in purchasing. Considering the increasing pressure on suppliers to use B2B e-business, this thesis turns its attention to the supplier situation by taking a closer look at how collaborative uses of B2B e-business are of value to suppliers. LÄS MER

  5. 5. Understanding Solution Quality

    Författare :Elisabeth Johansson; Lars Witell; Mattias Elg; Henrik Ekrisson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Solution quality; solutions; quality dimensions; servitization; customer involvement;

    Sammanfattning : The integration of services and products into solutions can open up new business opportunities for firms. This thesis concerns how firms can provide solutions that are perceived as high quality. Solutions are often provided over several years, which implies a changed customer relationship compared to product provisions. LÄS MER