Sökning: "kundkrav"
Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade ordet kundkrav.
1. Concentrate or dilute contaminants? : Strategies for Swedish wood waste
Sammanfattning : This thesis aims to assess the environmental consequences of management strategies for wood waste in Sweden. There is a special focus on separation strategies and in what way such measures influence environmental aspects such as the presence of heavy metals in the waste. LÄS MER
2. Customer Data in the Design Process with Focus on Customer Neds and Way of using the Product
Sammanfattning : Owing to continuous advances in information technology, access to information via the Internet and the steady decline of cost related to data creation, big amounts of customer data now reside in many companies. This data is said to hold a large amount of valuable knowledge that could be used to design customer-focused products, a key factor for maintaining market-share. LÄS MER
3. Överensstämmelse mellan situationer och ekonomistyrsystem : en studie av medelstora företag
Sammanfattning : The focus of the thesis is the situation of and the management control systems in middle-sized, manufacturing companies. We have examined the relevance of different types of management control systems for different situations and formulated taxonomies of the contingency factors environment, production situation and business strategy. LÄS MER
4. Informationssystem vid ökad affärs- och processorientering : egenskaper, strategier och utveckling
Sammanfattning : Att organisationer ställs inför ökat förändringstryck i form av konkurrens, förfinade kundkrav samt ökad kvalitet i produkter och tjänster är välkänt. Organisationer försöker möta detta genom förändring av egen verksamhet - en förändring som numera ofta innehåller ökad processorientering och kund/affärsorientering. LÄS MER
5. Från produkt till tjänst : utveckling av affärs- och miljöstrategier i produktorienterade företag
Sammanfattning : Hårdare kundkrav, utveckling av informations- och kommunikationsteknologi, samt ökad miljömedvetenhet driver tillverkande företag att tjänsteorientera verksamheten och strategier. Istället för att enbart leverera fysiska produkter strävar företag att utveckla bredare och konkurrenskraftiga erbjudanden. LÄS MER