Sökning: "kund"

Visar resultat 6 - 10 av 55 avhandlingar innehållade ordet kund.

  1. 6. Från patient till kund : Intåget av marknadstänkande i sjukvården och förskjutningen av patientens position

    Författare :Lars Nordgren; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; subject position; patient rights; patient position; marketization; freedom of choice; displacement; discursive formation; discourse; Customer position; conditions of possibility; transformation; Social economics; Social ekonomi;

    Sammanfattning : Marketization of society has gradually transformed health care at the end of the 20th century. The conditions of possibility for this transformation have been the social impact of the market discourse and the discourse on patient rights. These discourses brought about a displacement of the discursive order in health care. LÄS MER

  2. 7. Effekten av effekten. Elanvändning och laststyrning i elvärmda småhus ur kund- och företagsperspektiv. Fallstudier

    Författare :Kerstin Sernhed; Institutionen för energivetenskaper; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; energianvändning; tariffer; effekt; laststyrning; småhus;

    Sammanfattning : Electricity must be produced at the same time as it is used. This necessitates flexibility in the electricity production and electricity networks. Until recently, the increase in electricity demand and peak power demand has been met by expansion of the electricity production. LÄS MER

  3. 8. Strävan efter värdighet : En studie av servicearbete

    Författare :Helena Lundberg; Henrietta Huzell; Patrik Larsson; Ylva Ulfsdotter Eriksson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Dignity; service work; professional status; Värdighet; servicearbete; yrkesstatus; Working Life Science; Arbetsvetenskap;

    Sammanfattning : The focus of this study is dignity in low status service work. Using labels such as bad jobs, McJobs and dirty work, these jobs have been described as low-skilled, low-paid, monotonous and physically demanding with lack of voice and no job security. LÄS MER

  4. 9. Vad kostar kunden? : modeller för intern redovisning

    Författare :Mikael Cäker; Birger Rapp; Nils-Göran Olve; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Företagsekonomi; Kostnader; Intäkter; Intern redovisning; produktkostnader; Information technology; Informationsteknik; Economic Information Systems; Ekonomiska informationssystem;

    Sammanfattning : Allt fler industriella företag erbjuder kundanpassade produkter. Produkterna utvecklas inom ramen för långvariga relationer med kunder. Detta har betydelse för hur de ekonomiska informationssystemen bör utformas. I uppsatsen föreslås modeller för den interna redovisningen som stödjer fokusering av både kunder och produkter. LÄS MER

  5. 10. Banker och Internet - särskilt om kundaktiverade betalningsinstruktioner

    Författare :Lennart Johansson; Juridiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; bank-customer relationship; banking law; credit transfer; electronic proof; Internet; financial services; payment order; bankrätt;

    Sammanfattning : This thesis deals with legal issues arisen from consumer-activated payment orders, regarding credit transfers, which are initiated via the Internet under an agreement (about using Internet-services) previously entered into between the bank and the payer (or the originator). This Internet-service is in the thesis called Internet banking. LÄS MER