Sökning: "kund"

Visar resultat 21 - 25 av 55 avhandlingar innehållade ordet kund.

  1. 21. Strategiskt utvecklingsarbete och krävande kunder : en studie av samspelet mellan SSAB Tunnplåt AB och Volvo AB

    Författare :Lena Bjerhammar; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Köpar säljarrelationer; produktutveckling; utvecklingssamarbete;

    Sammanfattning : In this thesis the influence of a customer on a supplier's competence development is studied. To cooperate with "demanding customers" is generally regarded as a successful way of improving a company's ability to develop, produce and supply high quality products, i.e. to develop the company's competence. LÄS MER

  2. 22. Inter-organisatorisk verksamhetsutveckling : metoder som stöd vid utveckling av partnerskap och informationssystem

    Författare :Marie-Therese Christiansson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Inter-organisatorisk verksamhetsutveckling; inter-organisatorisk samverkan; informationssystem; affärsprocesser; förändringsanalys; metoder och arbetsformer; Information Systems; Informatik;

    Sammanfattning : Dagens sätt att bedriva affärer sker allt mer i form av partnerskap. Kunder, leverantörer och partners fördelar aktiviteter och resurser mellan varandra i inter-organisatoriska (IO) affärsprocesser för att skapa vinna-vinna situationer och gemensamma konkurrensfördelar. LÄS MER

  3. 23. Mötet mellan process och komponent : mot ett ramverk för en verksamhetsnära kravspecifikation vid anskaffning av komponentbaserade informationssystem

    Författare :Marie-Therese Christiansson; Benneth Christiansson; Göran Goldkuhl; Anders G. Nilsson; Bengt Wangler; Bo Sundgren; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Kravspecificering; Informationssystem; Integrerad verksamhetsmodell; Verksamhetsanalys; Verksamhetsprocesser; Verksamhetsmodellering; Mjukvarukomponenter; Specificering; Multi-Grounded Theory; Computer and systems science; Data- och systemvetenskap; Information Systems;

    Sammanfattning : Denna avhandling är en kvalitativ studie av hur organisationer kan förenkla och förbättra arbetet med kravspecificering vid anskaffning av komponentbaserade informationssystem. Avhandlingens utgångspunkt är att mer verksamhetsnära och användbara informationssystem kan anskaffas genom att använda en integrerad verksamhetsmodell där verksamhetsanalys och kravspecificering slås samman. LÄS MER

  4. 24. Materialleverantören i byggprocessen : en studie av kommunikationen mellan träkomponentleverantören och byggprocessens övriga aktörer

    Författare :Sunna Cigen; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Träbyggnad; Timber Structures;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har den trämekaniska industrins lönsamhet och möjligheterna att öka förädlingsgraden på träprodukter diskuterats. Utfallet av dessa diskussioner har varit att den trämekaniska industrin tagit initiativ till utveckling och tillverkning av nya byggprodukter av trä. LÄS MER

  5. 25. Kundkommunikation på distans : en studie om kommunikationsmediets betydelse i affärstransaktioner

    Författare :Britt-Marie Johansson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Tidigare var det vanligaste, och ofta enda, sättet att skaffa varor av olika slag, att besöka en butik och där välja ut och betala de produkter vi behövde. Sätten att införskaffa produkter har dock förändrats. Under senare år har det blivit mer vanligt att handla på distans. LÄS MER