Sökning: "kund"

Visar resultat 11 - 15 av 55 avhandlingar innehållade ordet kund.

  1. 11. Challenges of Commercial Real Estate Management : An analysis of the Swedish commercial real estate industry

    Författare :Peter Palm; Frances Plimmer; Hans Lind; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Real estate management; Quality in real estate management; Incentives for effort; Information sharing; Organisational structure; Customer focus;

    Sammanfattning : Avhandlingen består av fem artiklar som var och en adresserar ett specifikt område inom förvaltning av kommersiella fastigheter. Det övergripande syftet med avhandlingen är att se till de utmaningar förvaltning av kommersiella fastigheter innebär. LÄS MER

  2. 12. Informationssystem vid ökad affärs- och processorientering : egenskaper, strategier och utveckling

    Författare :Ulf Melin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; informationssystem; informationsteknik; systemutveckling; total quality management; business process reengineering; affärsprocesser; processorientering; förändringsarbete; Computer science; Datavetenskap;

    Sammanfattning : Att organisationer ställs inför ökat förändringstryck i form av konkurrens, förfinade kundkrav samt ökad kvalitet i produkter och tjänster är välkänt. Organisationer försöker möta detta genom förändring av egen verksamhet - en förändring som numera ofta innehåller ökad processorientering och kund/affärsorientering. LÄS MER

  3. 13. Den värdefulla nöjdheten? : en studie om kundnöjdhet och upplevt värde med kläder över tid

    Författare :Anna Broback; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : I den här avhandlingen undersöks kunders uppfattning om kläder i termer avnöjdhet och värde. Avhandlingen behandlar fyra övergripande forskningsfrågor,alla med fokus på kläder: (1) hur utvecklas kundnöjdheten över tid? (2) hurutvecklas värden över tid? (3) kan värden av olika slag förklara kundnöjdhet?och (4) hur kan nöjdhet och värden i kombination förklara intentioner? Kunderna rekryterades inledningsvis till studien i olika butiker i Stockholmsinnerstad i anslutning till att de inköpte ett visst klädesplagg. LÄS MER

  4. 14. Designing Interactive Value Development: Perspectives and Strategies for High Precision Marketing

    Författare :Patrick L Sweet; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; economic systems; economic theory; econometrics; Economics; business logics; internet marketing; offering; energy services; marketing communication; decision style; design; marketing; value; value strategy; economic policy; Nationalekonomi; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik; Management of enterprises; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : This dissertation addresses the design of value productive episodes at the customer/firm boundary. Its purpose is: To provide perspective and help articulate strategies for increasing precision of the design of interactive marketing and value productive efforts at firm/customer boundaries. LÄS MER

  5. 15. Idé och innovation

    Författare :Gerth Öhman; Karl W. Sandberg; Olof Wahlberg; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Idé; uppfinning; innovation; småföretag; glesbygd;

    Sammanfattning : Present thesis is to deepen the current knowledge about the concept and development of ideas of innovators and the potential small businesses in rural areas has to adopt innovation and new technology. The thesis is limited tostudying the process itself and the progression from concept and development of ideas for invention and innovation to market and customer. LÄS MER