Sökning: "kultur kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 132 avhandlingar innehållade orden kultur kommunikation.

  1. 1. Kommunikation i förskolan : förskollärares och barnskötares kommunikation med föräldrar i ett digitaliserat medielandskap

    Författare :Linn Eckeskog; Annika Egan Sjölander; Per-Olof Erixon; Jakob Svensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pre-school; organisations; non-professional communicators; social constructivism; organisational identity; legitimacy; democracy; digitalization; multimodality; Förskola; icke-professionella kommunikatörer; socialkonstruktivism; organisationsidentitet; legitimitet; digitalisering; multimodalitet; medie- och kommunikationsvetenskap; media and communication studies;

    Sammanfattning : The overall aim of this doctoral thesis is to study communication work among personnel in Swedish pre-schools, with a particular focus on mediated communication with parents. The purpose is also to analyse what roles are given to the professionals in this communication, to identify what subject positions are constructed and to identify how boundaries are managed within the communication practices. LÄS MER

  2. 2. Die ,schwedische‘ Lösung : Eine kultursemiotisch orientierte Untersuchung der audiovisuellen Werbespots von IKEA in Deutschland

    Författare :Jennie Mazur; Bo Andersson; Göran Sonesson; Bernd Henningsen; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Interkulturalität; interkulturelle Kommunikation; IKEA; Deutsch; Kultursemiotik; Werbekommunikation; audiovisuelle Werbespots; Schwedenbilder; Identität; Interkulturalität; interkulturelle Kommunikation; IKEA; Deutsch; Kultursemiotik; Werbekommunikation; audiovisuelle Werbespots; Schwedenbilder; Identität; interkulturell kommunikation; kultursemiotik; tyska; IKEA; reklamfilm; reklamspråk; kultur; sverigebilder; identiteter; Tyska; German;

    Sammanfattning : The Swedish furniture company IKEA is famous worldwide for its successful advertising and communication strategies. In the years 1997–2007, the company attained a very prominent status in Germany through audiovisual advertisements in the mass media of television and the Internet, including YouTube. LÄS MER

  3. 3. ”De två kulturerna” flyttar hemifrån : C.P. Snows begrepp i svensk idédebatt 1959–2005

    Författare :Emma Eldelin; Martin Kylhammar; Boel Berner; Thomas Kaiserfeld; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; “the two cultures”; C.P. Snow; Bildung; education; culture; science; Conceptual History; recontextualization of ideas; contemporary history; Sweden; ”de två kulturerna”; C.P. Snow; bildning; utbildning; kultur; vetenskap; begreppshistoria; idéers rekontextualiseringar; samtidshistoria; Sverige; History of science and ideas; Idé- o lärdomshistoria;

    Sammanfattning : I denna avhandling diskuteras hur begreppet ”de två kulturerna”, ursprungligen formulerat av den brittiske författaren, administratören och före detta naturvetenskapsmannen C.P. Snow, tolkades och användes i svensk idédebatt 1959–2005. LÄS MER

  4. 4. Dopet som kult och kultur : Bilder av dopet i dopsamtal och föräldraintervjuer

    Författare :Eva Reimers; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; secularisation; infant baptism; rituals; religion; religious discourse; Church of Sweden; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This study of Swedish secularisation and religiousness presents analyses of discourses related to the ritual of infant baptism. The aim of the study is to shed light upon the ambiguous image of Swedish religiousness. On the one hand, Sweden is regarded as one of the most secularised countries in the world. LÄS MER

  5. 5. Samarbete genom samtal : En samtalsanalytisk studie av multiprofessionella teamkonferenser inom smärtrehabilitering

    Författare :Charlotte Lundgren; Per Linell; Viveka Adelswärd; Åsa Mäkitalo; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Communication; discourse analysis; conversation analysis; professional discourse; team; teamwork; multiprofessional collaboration; interprofessional collaboration; rehabilitation; pain; kommunikation; samtalsanalys; diskursanalys; kommunikationsetnografi; verksamhetsanalys; team; teamarbete; multiprofessionellt samarbete; interprofessionellt samarbete; rehabilitering; smärta; Human communication; Kommunikation mellan människor; Swedish language; Svenska språket;

    Sammanfattning : The thesis investigates team talk and team collaboration from a dialogical perspec­tive, and is based on video recordings of 15 multi­professional team conferences involving a pain rehabilitation team. The analyses also draw upon a vast material of interviews, field notes and documents collected during almost a year of fieldwork at the clinic. LÄS MER