Sökning: "kontext"
Visar resultat 11 - 15 av 443 avhandlingar innehållade ordet kontext.
11. The politics of Islam, non-violence, and peace : the thought of Maulana Wahiduddin Khan in context
Sammanfattning : This is a study of the multifaceted thought of Maulana Wahiduddin Khan (b.1925–), Indian writer, public intellectual, and Muslim religious leader. Khan has been a prolific writer since at least the 1970s and is also an ālim, a Muslim scholar learned in religion. LÄS MER
12. Resource acquisition and the complexity of social capital : Perspectives from women entrepreneurs in Tanzania and Pakistan
Sammanfattning : Women entrepreneurs all over the world contribute significantly to innovation, employment opportunities and wealth creation in their respective economies. Despite their importance as drivers of development, there is a lack of research on preconditions for women’s entrepreneurship. LÄS MER
13. Ready meals from the consumers' perspective : attitudes, beliefs, contexts and appropriateness
Sammanfattning : The aim of this thesis was to gain a deeper understanding of ready meal consumers and their demands regarding ready meal products in different situations. Data were gathered with one extensive postal survey and five focus group discussions. LÄS MER
14. Systeminriktad prevention av järnvägssjälvmord : Strategiutveckling i en svensk kontext
Sammanfattning : Railway suicide constitutes a limited but significant fraction of all suicides, and a majority of all railway-related deaths, in Sweden as well as in many other countries. The aim of this thesis is to develop the scientific basis for the prevention of railway suicide, with special regard to knowledge and strategies within the reach of the railway system owners themselves. LÄS MER
15. En flerspråkig förskolas didaktik i praktiken
Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och analysera en flerspråkig förskolas didaktik, för att bidra med kunskap om de didaktiska frågorna i förhållande till uppdraget att arbeta interkulturellt. De frågor jag ställt är: • Vad är pedagogernas uppfattning om den egna förskolans innehåll och arbetssätt? • Hur framträder den didaktiska vad-frågan i en flerspråkig förskolas olika kontexter? • Hur framträder den didaktiska hur-frågan i en flerspråkig förskolas olika kontexter? • Kan man utläsa variationen i barnens bakgrunder i de didaktiska valen och i så fall hur? Studien är en fallstudie gjord på en flerspråkig förskola, där en majoritet av barnen har ett annat modersmål än svenska. LÄS MER