Sökning: "kontext"

Visar resultat 11 - 15 av 443 avhandlingar innehållade ordet kontext.

  1. 11. The politics of Islam, non-violence, and peace : the thought of Maulana Wahiduddin Khan in context

    Författare :Mattias Dahlkvist; Tomas Lindgren; Jan Hjärpe; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Islam; Islam in India; Islamic modernism; global Islam; Religious minorities; Nonviolence; Pacifism; Political theology; Hindu Nationalism; Islamophobia;

    Sammanfattning : This is a study of the multifaceted thought of Maulana Wahiduddin Khan (b.1925–), Indian writer, public intellectual, and Muslim religious leader. Khan has been a prolific writer since at least the 1970s and is also an ālim, a Muslim scholar learned in religion. LÄS MER

  2. 12. Resource acquisition and the complexity of social capital : Perspectives from women entrepreneurs in Tanzania and Pakistan

    Författare :Marta Lindvert; Håkan Boter; Darush Yazdanfar; Joakim Wincent; Ulla Hytti; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; entrepreneurship; women entrepreneurs; financing; resource acquisition; social capital; context; developing countries; Tanzania; Pakistan; mixed methods research; entreprenörskap; kvinnors entreprenörskap; finansiering; resursanskaffande; socialt kapital; kontext; utvecklingsländer; Tanzania; Pakistan; flermetodsforskning;

    Sammanfattning : Women entrepreneurs all over the world contribute significantly to innovation, employment opportunities and wealth creation in their respective economies. Despite their importance as drivers of development, there is a lack of research on preconditions for women’s entrepreneurship. LÄS MER

  3. 13. Ready meals from the consumers' perspective : attitudes, beliefs, contexts and appropriateness

    Författare :Mia Prim; Inga-Britt Gustafsson; Gunnar Hall; John Edwards; Örebro universitet; []
    Nyckelord :attitude; consumer; context; food choice; meal; ready meal; situation; attityd; färdigmat; konsument; kontext; matval; måltid; situation; Culinary Arts and Meal Science; Måltidskunskap; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Måltidskunskap; Culinary Arts and Meal Science;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to gain a deeper understanding of ready meal consumers and their demands regarding ready meal products in different situations. Data were gathered with one extensive postal survey and five focus group discussions. LÄS MER

  4. 14. Systeminriktad prevention av järnvägssjälvmord : Strategiutveckling i en svensk kontext

    Författare :Helena Rådbo; Ragnar Andersson; Inge Svedung; Jan Beskow; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; railway suicide; railway suicide prevention; barrier; accident analysis; Public health science; Folkhälsovetenskap; Public Health Science; Folkhälsovetenskap;

    Sammanfattning : Railway suicide constitutes a limited but significant fraction of all suicides, and a majority of all railway-related deaths, in Sweden as well as in many other countries. The aim of this thesis is to develop the scientific basis for the prevention of railway suicide, with special regard to knowledge and strategies within the reach of the railway system owners themselves. LÄS MER

  5. 15. En flerspråkig förskolas didaktik i praktiken

    Författare :Anders Skans; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didaktik; Flerspråkighet; Förskola; Interkulturalitet; Kontext;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och analysera en flerspråkig förskolas didaktik, för att bidra med kunskap om de didaktiska frågorna i förhållande till uppdraget att arbeta interkulturellt. De frågor jag ställt är: • Vad är pedagogernas uppfattning om den egna förskolans innehåll och arbetssätt? • Hur framträder den didaktiska vad-frågan i en flerspråkig förskolas olika kontexter? • Hur framträder den didaktiska hur-frågan i en flerspråkig förskolas olika kontexter? • Kan man utläsa variationen i barnens bakgrunder i de didaktiska valen och i så fall hur? Studien är en fallstudie gjord på en flerspråkig förskola, där en majoritet av barnen har ett annat modersmål än svenska. LÄS MER