Sökning: "konsumenter"
Visar resultat 1 - 5 av 77 avhandlingar innehållade ordet konsumenter.
1. En växande marknad : Studie av nöjdheten med konsumtionsrelaterade livsområden bland unga konsumenter
Sammanfattning : I den här avhandlingsstudien undersöks nöjdheten med tillvaron i vårt konsumtionssamhälle bland konsumenter i olika åldrar. De tre områden som för unga konsumenter (9 - 19 år) som grupp hade starkast samband med den övergripande nöjdheten: (1) att vara nöjd med sig själv, (2) sina kläder, samt (3) viktrelaterad hälsa, studeras sedan närmare. LÄS MER
2. Konsumentskyddet över gränserna - särskilt inom EU : En studie i internationell privat- och processrätt
Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Att skapa en konsument : Råd & Rön och den statliga konsumentupplysningen
Sammanfattning : The Swedish consumer magazine Råd & Rön (”Advice and Results”) has been available to Swedish consumers since 1958. For a major part of this time the Swedish state, represented by Konsumentverket (the Swedish Consumer Agency) and its predecessor, Konsumentinstitutet (the National Institute for Consumer Information), was the owner of the magazine. LÄS MER
4. Invasion of top and intermediate consumers in a size structured fish community
Sammanfattning : In this thesis I have investigated the effects of invading top and intermediate consumers in a size-structured fish community, using a combination of field studies, a lake invasion experiment and smaller scale pond and aquaria experiments. The lake invasion experiment was based on introductions of an intermediate consumer, ninespine stickleback (Pungitius pungitius L. LÄS MER
5. Vara och märkas - Unga konsumenters relationer till klädindustrins varumärken
Sammanfattning : To brand and to be branded – Young consumers’ relations to clothing brands Brands – the logos of the global economy – have received attention both inside and outside marketing research as key symbols of our time and as powerful devices in contemporary marketing practice. Branding – an increasingly sophisticated enterprise – has taken a central role in marketers’ ambitions to become market or customer oriented. LÄS MER