Sökning: "kommunikation och dialog"
Visar resultat 1 - 5 av 27 avhandlingar innehållade orden kommunikation och dialog.
1. De länkade orden : Den digitala arenans dynamik
Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to explore freedom of speech and aspects of credibility related to the Internet. The phenomenon freedom of speech is seen and examined principally from a communicative perspective. Theoretically the thesis is based on three key concepts: Internet, freedom of speech, and credibility. LÄS MER
2. Potentialen och rösterna i nätbaserade dialoger : Dialogiska och medierande redskap för lärande
Sammanfattning : Under det senaste decenniet har allt fler lärosäten över hela världen arrangerat distansutbildningar eller campusbundna kurser som helt eller delvis är organiserade med hjälp av nätbaserade lärmiljöer. Nätbaserade kurser har därmed blivit vanliga och viktiga mediala arenor inom högre utbildning, såväl i distansutbildningar som i campusbundna kursmoment. LÄS MER
3. Den kommunikativa utmaningen : En studie av kommunikationen mellan chef och medarbetare i en modern organisation
Sammanfattning : The focus of this dissertation is communication between managers and subordinates in a modern organization. The research questions are concerned with ideas, practices and organizational conditions in relation to leadership communication. LÄS MER
4. Complementary and alternative medicine in cancer : from utilization to a randomized controlled trial
Sammanfattning : Background: Complementary and alternative medicine (CAM) are non-conventional health care approaches used in parallel with or instead of conventional medicine. Little is known about Swedish patients’ patterns of complementary CAM use in the context of cancer. LÄS MER
5. Vad händer med dialogen? : En studie av dialogisk interaktion mellan pedagog och barn i förskolan
Sammanfattning : The overall purpose of this study is to gain knowledge about dialogues in the setting of the preschool. The more in-depth purpose is to highlight what happens in dialogues between a teacher and a child when more children join the situation of interaction in which the dialogue is taking place. LÄS MER