Sökning: "kommunikation och dialog"

Visar resultat 1 - 5 av 27 avhandlingar innehållade orden kommunikation och dialog.

  1. 1. De länkade orden : Den digitala arenans dynamik

    Författare :Maria Mattus; Martin Kylhammar; Christina Chaib; Mats Ekström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Communication; Internet; freedom of speech; credibility; hypertext; wiki; dialogue; Kommunikation; Internet; yttrandefrihet; trovärdighet; hypertext; wiki; dialog; Information science; Informationslära;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to explore freedom of speech and aspects of credibility related to the Internet. The phenomenon freedom of speech is seen and examined principally from a communicative perspective. Theoretically the thesis is based on three key concepts: Internet, freedom of speech, and credibility. LÄS MER

  2. 2. Potentialen och rösterna i nätbaserade dialoger : Dialogiska och medierande redskap för lärande

    Författare :Lisbeth Amhag; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; dialog; samspel och lärande; datorstött samarbetslärande; nätbaserat lärande; kollektivt lärande; interaktivt lärande; lärande kommunikation;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har allt fler lärosäten över hela världen arrangerat distansutbildningar eller campusbundna kurser som helt eller delvis är organiserade med hjälp av nätbaserade lärmiljöer. Nätbaserade kurser har därmed blivit vanliga och viktiga mediala arenor inom högre utbildning, såväl i distansutbildningar som i campusbundna kursmoment. LÄS MER

  3. 3. Den kommunikativa utmaningen : En studie av kommunikationen mellan chef och medarbetare i en modern organisation

    Författare :Charlotte Simonsson; Institutionen för kommunikation och medier; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Press and communication sciences; matrix organization; organizational culture; organizational communication; sense making; dialogue; leadership; management of meaning; media; Journalistik; media; kommunikation;

    Sammanfattning : The focus of this dissertation is communication between managers and subordinates in a modern organization. The research questions are concerned with ideas, practices and organizational conditions in relation to leadership communication. LÄS MER

  4. 4. Complementary and alternative medicine in cancer : from utilization to a randomized controlled trial

    Författare :Kathrin Wode; Per Fransson; Roger Henriksson; Lena Sharp; Johanna Hök Nordberg; Vinjar Magne Fønnebø; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; oncology; epidemiology; evidence-based medicine; neoplasms; pancreatic neoplasms; adult; integrative oncology; complementary therapies; treatment refusal; communication; physician-patient relations; mistletoe; palliative care; quality of life; cross-sectional studies; qualitative research; randomized controlled trial; Sweden; Europe; medicin; Medicine;

    Sammanfattning : Background: Complementary and alternative medicine (CAM) are non-conventional health care approaches used in parallel with or instead of conventional medicine. Little is known about Swedish patients’ patterns of complementary CAM use in the context of cancer. LÄS MER

  5. 5. Vad händer med dialogen? : En studie av dialogisk interaktion mellan pedagog och barn i förskolan

    Författare :Maria Fredriksson Sjöberg; Monika Vinterek; Anette Emilson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; teacher; child; dialogue; interaction; communication; multiparty call; philosophy of dialogue; relational pedagogy; video observation; förskola; pedagog; barn; dialog; interaktion; kommunikation; flerpartssamtal; dialogfilosofi; relationell pedagogik; video-observation; pedagogiskt arbete; educational work; Education and Learning;

    Sammanfattning : The overall purpose of this study is to gain knowledge about dialogues in the setting of the preschool. The more in-depth purpose is to highlight what happens in dialogues between a teacher and a child when more children join the situation of interaction in which the dialogue is taking place. LÄS MER