Sökning: "kirsti hemmi"
Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden kirsti hemmi.
1. Approaching Proof in a Community of Mathematical Practice
Sammanfattning : This thesis aims to describe how students encounter proof in a community of mathematical practice at a mathematics department and how they are drawn to share mathematicians’ views and knowledge of proof. Considering the department as a community of practice where the joint enterprise is learning mathematics in a broad sense made it possible to perceive the newcomers as active participants in the practice. LÄS MER
2. When mathematics teachers focus discussions on slope : Swedish upper secondary teachers in a professional development initiative
Sammanfattning : The shift towards collegiality is a new setting for many teachers. Most teachers work alone, in isolation from their colleagues and collegial collaboration requires organisational structures. LÄS MER
3. Lgr11 – stöd eller begränsning? : Lärares röster om styrdokument och reformens påverkan på deras matematikundervisning
Sammanfattning : This thesis examines teachers’ voices on the latest curriculum reform and how teachers experience the impact of the reform on their teaching. The aim of this study is to contribute to knowledge about the conditions of the implementation of a new reform and how the reform controls and empowers teachers’ teaching. LÄS MER
4. Lärarhandledningen som resurs : En studie av svenska lärarhandledningar för matematikundervisning i grundskolans årskurs 1-3
Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Finnish mathematics curriculum materials and teachers’ interaction with them in two cultural-educational contexts
Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att lärare är centrala aktörer i undervisning men också läromedlens stora betydelse för undervisningen och lärande har lyfts fram. Dock har mycket av forskningen kring läromedel och dess betydelse för undervisning och lärande gjorts i USA och endast ett fåtal studier har genomförts i Europa och Norden. LÄS MER