Sökning: "judgement ability"

Visar resultat 1 - 5 av 24 avhandlingar innehållade orden judgement ability.

  1. 1. IT-kvalitet i praxis: systemutvecklares kunskap om och syn på kvalitet

    Författare :Odd Steen; Institutionen för informatik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Informatics; judgement ability; IT quality assessment; IT artefact; IT quality; knowledge in practice; systems theory; Informatik; systemteori;

    Sammanfattning : This work is about IT quality and systems developers' knowledge and view of it. IT quality is considered as the characteristics of a system or program that influence e.g. LÄS MER

  2. 2. Är det alltid rätt person som vinner? : bedömningarnas reliabilitet och validitet inom bedömningssporterna acroski och rytmisk gymnastik

    Författare :Annika Johansson; Widar Henriksson; Allan Svensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :judgement; judging; measurements; sport; validity; reliability;

    Sammanfattning : Did the right person win? In competitive sports the difference between winning and loosing can be very marginal but still the result will have a big impact. To finish second, even if it is an Olympic Game, can be felt like a failure for the athlete. LÄS MER

  3. 3. Kritiskt omdöme i samhällskunskap : Undervisningsutvecklande studier av samhällsanalytiskt resonerande i rättvisefrågor

    Författare :Malin Tväråna; Inger Eriksson; Johan Sandahl; Jan Löfström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social studies; social science; civics; social science education; fairness; justice; civic reasoning; critical thinking; social science analysis; civic reasoning; teaching and learning; phenomenography; variation theory; intersubjectivity; activity theory; learning study; samhällskunskap; medborgarbildning; samhällskunskapsdidaktik; samhällsanalys; samhällsanalytiskt tänkande; kritiskt tänkande; rättvisa; ämnesdidaktik; didaktik; fenomenografi; variationsteori; intersubjektivitet; verksamhetsteori; learning study; ämnesdidaktik med inriktning mot de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik; Teaching and Learning with Specialisation in the Social Sciences Education;

    Sammanfattning : Teachers struggle to design teaching that that will promote students’ social science knowledge in accordance with the citizenship education purpose of the subject. This study aims to expand the knowledge base of social science education by exploring the meaning of, and teaching for, the ability to critically analyse essentially contested value issues, specifically fairness and justice issues, in social science. LÄS MER

  4. 4. General practitioners' decision-making on drug treatment of hypercholesterolaemia

    Författare :Lars Backlund; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :General practice; guidelines; decision-making; judgements; Clinical Judgement Analysis; case vignettes; hypercholesterolaemia; think-aloud; process tracing;

    Sammanfattning : Drug treatment of elevated cholesterol values may be indicated for individuals at high risk for cardiovascular disease and as a complement to lifestyle advice. Guidelines recommend a numerical risk calculation as the basis for selecting the individuals at highest risk among those who are free from previous cardiovascular disease (primary prevention). LÄS MER

  5. 5. Yrkeskunnande Maskiner Människor

    Författare :Anders Sandblad; Ulrika Lundh Snis; Bo Göranzon; Kerstin Norén; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Professional-skill; Synthesizing study; Professional development; Art as a source of knowledge; Turing’s man; Functional autism; Judgement; Tacit engagement; Tacit knowledge; Responsible action; Reflected experience; Bildung; Artificial intelligence; Digitalization; Yrkeskunnande; Syntetiserande studie; Professionsutveckling; Konsten som kunskapskälla; Turingmänniskan; Funktionell autism; Omdöme; Tacit engagement; Tyst kunskap; Ansvarig handling; Reflekterad erfarenhet; Bildning; Artificiell intelligens; Digitalisering; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om yrkeskunnande och vad som händer när arbetsuppgifter läggs över på teknologi. Syftet är att bidra till förståelsen av yrkeskunnandet, dess roll och utveckling i ett allt mer digitaliserat arbetsliv. Intresset är riktat mot den erfarenhetsbaserade kunskapen. LÄS MER