Sökning: "it andraspråk"
Visar resultat 1 - 5 av 28 avhandlingar innehållade orden it andraspråk.
1. Som man frågar får man svar : Andraspråksstudenter möter lärares krav i hemtentor
Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att bidra till förståelsen av hur studenter med svenska som andraspråk möter de krav på språkanvändning som formuleras i lärandemål och i skriftliga examinationer. Avhandlingens forskningsfrågor rör dels vilka språkfunktioner och skribentroller som efterfrågas i hemtentor under första årets högskoleutbildning, dels vilka språkliga strategier studenter med svenska som andraspråk använder för att möta de krav som ställs. LÄS MER
2. English immersion in Sweden : a case study of Röllingby High School, 1987-1989
Sammanfattning : This study reports on a two-year late immersion program with English as the target language which took place from 1987-1989 at Röllinge high school. The project was modelled on similiar late immersion programs in Canada with French as the language of instruction. LÄS MER
3. Återkoppling, engagemang, bearbetning : Återkopplingspraktiker i undervisning om akademiskt skrivande för studenter med svenska som andraspråk
Sammanfattning : This thesis examines written feedback on texts in a university preparatory course, Qualifying Course in Swedish for University Studies. The general aim is to illuminate feedback practices in the teaching of academic writing to adult second language students of Swedish and what characterises the feedback practices, with an interest in lecturer and student perspectives. LÄS MER
4. Tempus och transitivitet i dövas andraspråk
Sammanfattning : The aim of this dissertation is twofold. On one hand, I describe the use of tense in the second language of the deaf – written Swedish. There is no previous description of this. On the other hand, I operationalize the transitivity model (Hopper & Thompson 1980) and test its scope. LÄS MER
5. Robots Beyond Borders : The Role of Social Robots in Spoken Second Language Practice
Sammanfattning : This thesis investigates how social robots can support adult second language (L2) learners in improving conversational skills. It recognizes the challenges inherent in adult L2 learning, including increased cognitive demands and the unique motivations driving adult education. LÄS MER