Sökning: "intervjuer normalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden intervjuer normalitet.
1. Different Voices - Different Stories : Communication, identity and meaning among people with acquired brain damage
Sammanfattning : The main purpose of the dissertation is to understand meaning-making practices used by people suffering from acquired brain damage with severe physical and communicative disabilities, in order to create and sustain their identity and personhood in relation to other people. The study emanates from the idea that identity and personhood, also in relation to disability, are created/sustained in ongoing interaction between people in everyday situations, and that the ability to narrate is central to such a creation of identity. LÄS MER
2. Disciplining Freedom : Treatment Dilemmas and Subjectivity at a Detention Home for Young Men
Sammanfattning : This ethnographic study explores treatment practices and staff-resident interaction at a detention home for young men, drawing on video recorded conversations and interviews. It investigates ideological dilemmas inherent in the institutional setting and how these produce complex subject positions to uptake, negotiate or refuse. LÄS MER
3. "Är det så här vi är" : Om utbildning som normalitet och om produktionen av studenter
Sammanfattning : Avhandlingen, baserad på intervjuer med 58 studenter vid tre olika program vid Högskolan i Halmstad, behandlar de skäl olika studentgrupper beskriver för att börja studera, deras upplevelser av mötet med högskolemiljön, och vilken betydelse de en lokal högskola kan ha. Trots olika åtgärder var den sociala snedrekryteringen till högre utbildning i stort sett oförändrad mellan 1960 och 1990. LÄS MER
4. Som vem som helst : Kön, funktionalitet och idrottande kroppar
Sammanfattning : The main aim of this thesis is to explore young women’s lived experience of the body, which, on one hand, is viewed as deviant – the disabled body – and, on the other hand, is viewed as accomplished – the sporting body. The questions posed in the thesis are the following: how do the young women handle the two subject positions that emerge as a result of the perception of them as respectively deviant and accomplished, which forms of femininity are available to them and what are the strategies of resistance they develop. LÄS MER
5. Jag sa att jag älskade han men jag har redan sagt förlåt för det : Ålder, genus och sexualitet i skolans tidigare år
Sammanfattning : I denna studie undersöks hur föreställningar kring normalitet kommer till uttryck och förhandlas i de vardagliga praktikerna i skolans tidigare år. I särskilt fokus är normer kring ålder, genus och sexualitet. LÄS MER