Sökning: "interorganisatoriska förutsättningar"
Hittade 5 avhandlingar innehållade orden interorganisatoriska förutsättningar.
1. Mellanchefer som utvecklar : om förutsättningar för hållbart utvecklingsarbete inom vård och omsorg
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva, analysera och diskutera vilka organisatoriska och interorganisatoriska förhållanden som har betydelse för mellanchefers möjlighet att driva hållbar verksamhetsutveckling. Avsikten är att studera samspelet mellan organisatoriska och interorganisatoriska förhållanden kopplat till mellanchefers förändringskompetens. LÄS MER
2. Interorganisatoriska lärandenätverk för chefer från små och medelstora företag
Sammanfattning : Målet med föreliggande studie är att skapa en ökad förståelse för chefers lärande i konstruerade interorganisatoriska lärandenätverk. Studien kan bidra till utvecklingen av både praktik och teori. På praktisk nivå kan resultaten ligga till grund för beslut om deltagande i lärandenätverk samt hur man kan konstruera dessa nätverk. LÄS MER
3. Dynamic capabilities for managing logistics challenges of retailers
Sammanfattning : The increase in globalisation of trade, digitalisation and new technical advances in marketing, IT, and logistics have created new opportunities for retailers to expand and reshape their businesses. These changes have resulted in more complex logistics, and retailers are now facing several critical logistics challenges. LÄS MER
4. On Cooperation Between the Business Community and Academia with the Science Park as Intermediary Environment and Actor
Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine interaction between the business community and academia, and consider the Science Park as a brokering environment and actor. The bulk of park-oriented research, like park-related practice, is based on network theory and thinking. LÄS MER
5. Elektroniska marknadsplatser : IT-stöd för små och medelstora leverantörer
Sammanfattning : Den här avhandlingens ämne är elektroniska marknadsplatser och hur sådana bör utformas utifrån mindre leverantörers perspektiv. Med leverantörer avses här de säljande företag som använder marknadsplatser som mellanhand för att sälja varor och tjänster. LÄS MER