Sökning: "internationell marketing"
Hittade 2 avhandlingar innehållade orden internationell marketing.
1. The complex internationalization process unfolded : The case of Atlas Copco’s entry into the Chinese mid-market
Sammanfattning : Despite its contemporary relevance, we still have limited empirical knowledge about the forces underlying complex internationalization processes as when multinational corporations (MNCs) seek to enter new growing markets. Based on a real-time process study comprising ninety interviews and two hundred hours of observation made between 2009 and 2012, Atlas Copco’s entry into the Chinese mid-market was investigated. LÄS MER
2. Hälsingegården i omvandling : en studie av världsarvsprocessen i Hälsingland
Sammanfattning : Under våren 2012 väntade ett stort antal människor runt om i landet på ett besked som bekräftade att ett antal jordbruksfastigheter och kulturmiljöer, i Gävleborgs län skulle kunde klassas som världsunika och föras upp på listan över världsarv. En lista vars innehåll styrs av konventionen om skydd av världens kultur- och naturarv, världsarvskonventionen, som är ett av FN-organet Unescos normativa instrument på natur- och kulturområdet. LÄS MER