Sökning: "intercultural perspective"

Visar resultat 11 - 15 av 29 avhandlingar innehållade orden intercultural perspective.

  1. 11. Den romska minoriteten i majoritetssamhällets skola : Från hot till möjlighet

    Författare :Christina Rodell Olgaç; Pirjo Lahdenperä; Annika Rabo; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Roma; national minority; culture; ethnicity; intercultural education; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The Roma as a minority in the mainstream schools: from a threat to a hope for the future.The purpose of this study is to investigate, describe and analyse how the relationship between the Romani minority and the Swedish majority has developed from the middle of the 20th century until the present time with regard to the school situation for the Roma. LÄS MER

  2. 12. "Utan bok är det ingen riktig undervisning" : En studie av skolkulturella referensramar i sfi

    Författare :Hans-Olof Gustavsson; Sven Hartman; Ali Osman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school cultural frames of reference; Iraqi Kurdistan; SFI; EFL; second language teaching; communicative oriented teaching; social representations; pedagogical code; classification; framing; power distance; knowledge; abilities; learning; diaspora; abduction; intercultural pedagogy; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Experiences of teachers in SFI, Swedish for (adult) Immigrants, indicate that during their schooling earlier in life, SFI students have developed skills, abilities, values, ideas and expectations about teaching and learning that differ somewhat from the prevailing communicative oriented theory of second language teaching which is emphasized in SFI. In the thesis these aspects are referred to as different school cultural frames of reference. LÄS MER

  3. 13. Våldets onda cirklar : En explorativ undersökning av mäns barndomsupplevelser, maskuliniteter, känslor, våld samt terapeutiska interventioner mot våld

    Författare :Peter M. Jansson; Steven Saxonberg; Christian Kullberg; Pia Bülow; Torsten Blomkvist; Hydén Margareta; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; interdisciplinär; våld; skam; stolthet; maskulinitet; terapi; barn; kvinnor; kritisk realism; Män med våldsproblematik – Problem; interventioner och förändring; Känslors betydelse för framgången hos terapeutiska interventioner mot mäns våld; Känslors betydelse för framgången hos terapeutiska interventioner mot mäns våld; Interkulturella studier; Intercultural Studies;

    Sammanfattning : Avhandlingens överordnade syfte är att utforska möjligheterna för ett integrerat forskningsperspektiv på mäns våld samt exemplifiera hur sådan forskning kan bedrivas. Det konkreta syftet är att öka kunskapen om hur våldsamma mäns barndomsupplevelser, socialisation, maskulinitetskonstruktion och emotioner kan relateras till deras våld mot andra män, mot sig själva och mot kvinnor samt till hur terapeutiska interventioner mot våld kan analyseras och utvecklas i korrespondens med denna kunskap. LÄS MER

  4. 14. Framing the Gaze : (Audio-) Visual Design Intentions and Perceptual Considerations in Film Editing

    Författare :Thorbjörn Swenberg; Yvonne Eriksson; Árni Sverrisson; Pia Tikka; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; moving image editing; film production; TV production; audiovisual design; audiovisual perception; filmklippning; videoredigering; filmproduktion; TV-produktion; audiovisuell design; audiovisuell perception; Innovation and Design; innovation och design; Intercultural Studies;

    Sammanfattning : The theme for this doctoral thesis focuses on how a film editor strives actively to perceptually frame and direct the film viewer’s gaze across film edits. The editor’s (audio-)visual intentions concerning the film viewing correspond to perceptual considerations that the editor makes during film editing. LÄS MER

  5. 15. The Establishment of Semi-Presidential Regimes : A Mixed Methods Approach to How and Why

    Författare :Jenny Åberg; Thomas Sedelius; Joachim Åström; Thomas Denk; Petra Schleiter; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Semi-presidentialism; regime type; constitutional choice; diffusion; legacies; transitional bargaining; Intercultural Studies; Interkulturella studier;

    Sammanfattning : One of the crucial constitutional choices made in a democratizing or recently independent state is the structure of executive-legislative relations that forms into a parliamentary, presidential, or semi-presidential regime. Even so, only a few studies have sought the reasons for the establishment and least of all is known when it comes to the most recent of them: the semi-presidential one. LÄS MER