Sökning: "interaktionen"
Visar resultat 21 - 25 av 305 avhandlingar innehållade ordet interaktionen.
21. Negotiating needs : Processing older persons as home care recipients in gerontological social work practices
Sammanfattning : The study concerns the needs assessment processes that older persons undergo to gain access to home care. The participation of older persons, their relatives and municipal care managers was studied from a communicative perspective. The assessment meetings functions as formal problem-solving events. LÄS MER
22. Kommunala drift- & underhållsentreprenader : problem och möjligheter under upphandling och entreprenadtid
Sammanfattning : Slutsatserna av undersökningen ";Problem & Möjligheter"; bygger på frågeställningen -Vad kan vi lära av problemen och möjligheterna så att förfrågningsunderlagen förbättras? ; - vilka är att: * Prioritera planering och upphandling genom längre planeringstid samt ökad resurstilldelning och kompetensuppbyggnad så att en kontinuerlig förbättring av förfrågningsunderlaget kan ske. * Ge ett bättre underlag för såväl anbudskalkylering som arbetsberedning genom att utöka förfrågningsunderlagens beskrivande innehåll vilket torde få till följd att kalkylerbarheten ökar och att inkörningsproblemen blir färre. LÄS MER
23. Möten som formar - Interaktionsmönster på förskola mellan pedagoger och de yngsta barnen i ett genusperspektiv
Sammanfattning : In studies concerning the youngest children, the toddlers, the gender perspective is often missing. One aim of the study was, therefore, to investigate the interaction between children and preschool teachers in day care centres in a gender and a contextual perspective. LÄS MER
24. Internationella universitet – lokala språkval : Om bruket av talad svenska i engelskspråkiga kursmiljöer
Sammanfattning : The thesis deals with the use of spoken Swedish on six English-medium university courses in Sweden. The courses are taken by both Swedish and foreign students, with English as the common language of instruction. LÄS MER
25. Facing the Illusion Piece by Piece : Face Recognition for Persons with Learning Disability
Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte var att undersöka ansiktsigenkänning för personer med och utan utvecklingsstörning. Tre specifika forskningsfrågor undersöktes:1. Hur ser interaktionen ut mellan familjaritet med ansikten och familjaritet med miljöer när det gäller bildigenkänning för personer med utvecklingsstörning?2. LÄS MER