Sökning: "interaktion perspektivet"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden interaktion perspektivet.

  1. 1. Encountering Evolution : Children's Meaning-Making Processes in Collaborative Interactions

    Författare :Johanna Frejd; Magnus Hultén; Karin Stolpe; Konrad Schönborn; Christina Siry; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Meaning-making processes; Science Education; Evolution; Multimodality; Collaborative Interaction; Exploratory studies; Meningsskapandeprocesser; Naturvetenskapsundervisning; Evolution; Multimodalitet; Interaktion; Explorativa studier;

    Sammanfattning : This thesis explores preschool class children’s meaning making processes when they encounter evolution. By adopting social semiotic and sociocultural perspectives on meaning making, three group-based tasks were designed. Video data from the activities were analysed using a multimodal approach. LÄS MER

  2. 2. Interaction as existential practice : An explorative study of Mark C. Taylor’s philosophical project and its potential consequences for Human-Computer Interaction

    Författare :Henrik Åhman; Ann Lantz; Anders Hedman; Jeffrey Bardzell; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Human-Computer Interaction; Materiality; The self; Interaction; HCI theory; Mark C. Taylor; Poststructuralism; Postmodernism; Philosophy; Complexity theory; Existential practices; Friedrich Nietzsche; Människa-Datorinteraktion; Materialitet; Självet; Interaktion; MDI teori; Mark C. Taylor; Poststrukturalism; Postmodernism; Filosofi; Komplexitetsteori; Existentiella praktiker; Friedrich Nietzsche; Människa-datorinteraktion; Human-computer Interaction;

    Sammanfattning : This thesis discusses the potential consequences of applying the philosophy of Mark C. Taylor to the field of Human-Computer Interaction (HCI).The first part of the thesis comprises a study focusing on two discursive trends in contemporary HCI, materiality and the self, and how these discourses describe interaction. LÄS MER

  3. 3. Tre perspektiv på förväntningar och förändringar i samband med införande av informationssystem

    Författare :Klas Gäre; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; implementering; IS; meningsskapande; makt; normer; interaktion; handlingsprogram; förhandlingar; förväntningar; förändringar; sociala processer; aktörer; handling; organisering; strukturisering; aktörsnätverk; Computer science; Datavetenskap; Economic Information Systems; Ekonomiska informationssystem; Informatics; computer and systems science;

    Sammanfattning : Vad är det vi inte upptäcker i implementeringsprojekt? Varför? Vilka är skälen till oväntade och oplanerade konsekvenser? Det finns inga enkla samband mellan satsningar på IT och t ex produktivitet. För att bättre förstå dessa samband behövs begrepp och teorier för att beskriva dem. LÄS MER

  4. 4. Att spåra tecken på lärande : Mediereception som pedagogisk form och multimodalt meningsskapande över tid

    Författare :Marie Leijon; Lunds universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; lärarutbildning; designteori; mediereception; medieproduktion; lärarstudenter; interaktion; tecken på lärande; multimodal; meningsskapande; tecken på lärande;

    Sammanfattning : The present study is about media reception as an educational form, supporting meaning-making over time. The thesis stems from the desire to understand the complexity in a meaning-making process that takes its point of departure in media productions. LÄS MER

  5. 5. Perceiving agents : Pluralism, interaction, and existence

    Författare :Erik Lagerstedt; Serge Thill; Maria Riveiro; Paul Hemeren; Ron Chrisley; Högskolan i Skövde; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Interaction Lab ILAB ; Interaction Lab ILAB ;

    Sammanfattning : Perception is a vast subject to study. One way to approach and study it might therefore be to break down the concept into smaller pieces. Specific modes of sensation, mechanisms, phenomena, or contexts might be selected as the proxy or starting point for addressing perception as a whole. LÄS MER