Sökning: "interaktion matematik"

Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar innehållade orden interaktion matematik.

  1. 1. Interaktion och problemlösning : att kommunicera om och med matematik

    Författare :Eva Riesbeck; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Learning; communicative practices; interaction; mathematical concepts; contextual effects on understanding; Pedagogisk psykologi; pedagogisk metodik; inlärning; matematik; matematikundervisning; problemlösning; grundskolan;

    Sammanfattning : The present study shows how students, eleven years old, solve problems in mathematics when they work together in groups. The main question raised is about the difficulties students experience in finding the relationship between mathematics and everyday discourse and vice versa. LÄS MER

  2. 2. Matematiska förmågors interaktion och det matematiska minnets roll vid lösning av matematiska problem

    Författare :Attila Szabo; Inger Wistedt; Pettersson Kerstin; Samuel Bengmark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; matematisk problemlösning; matematiskt minne; matematiska förmågor; högpresterande elever; matematikämnets didaktik; Mathematics Education;

    Sammanfattning : The thesis deals with the interaction of mathematical abilities and the mathematical memory's role in problem-solving. To examine those phenomena, I analyzed the expression of mathematical abilities for high achieving students from upper secondary school. LÄS MER

  3. 3. Quantum scattering and interaction in graphene structures

    Författare :Anna Orlof; Vladimir Kozlov; Igor Zozoulenko; Heinz Siedentop; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Since its isolation in 2004, that resulted in the Nobel Prize award in 2010, graphene has been the object of an intense interest, due to its novel physics and possible applications in electronic devices. Graphene has many properties that differ it from usual semiconductors, for example its low-energy electrons behave like massless particles. LÄS MER

  4. 4. Géométrie digitale utilisée pour la discretisation et le recouvrement optimal des objets euclidiens

    Författare :Adama Arouna Koné; Christer O. Kiselman; Ouaténi Diallo; Diby Diarra; Gunilla Borgefors; Fana Tangara; Sado Traoré; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Digital geometry; Euclidean lines; planes; Géométrie digitale; droites euclidiens; plans; Mathematics with specialization in Applied Mathematics; Matematik med inriktning mot tillämpad matematik;

    Sammanfattning : A Euclidean line in the plane is discretized and the discretized line is dilated by a rectangle.  The thesis studies the dilations that cover the original line and determine the optimal ones.  Similarly, dilations of discretized Euclidean hyperplanes are studied, and the optimal coverings are described.. LÄS MER

  5. 5. Styrning som stöttning : en etnografisk fallstudie om en högstadielärares didaktiska ledarskap som stödstruktur för språk- och kunskapsutveckling

    Författare :Hanna Simola; Eva Sundgren; Karin Sheikhi; Lise Iversen Kulbrandstad; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; didactical leadership; the teacher’s leadership; leadership in the classroom; language- and knowledge-development working methods; scaffolding; the nearest development zone; interaction; positive learning climate; educational conditions of multilingual and newly-arrived pupils; didaktiskt ledarskap; lärarens ledarskap; ledarskap i klassrummet; språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt; stöttning; den närmaste utvecklingszonen; interaktion; positivt lärandeklimat; flerspråkiga och nyanlända elevers utbildningsvillkor; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : I den här licentiatuppsatsen undersöks en lärares arbete med språk- och kunskapsutveckling i ett högstadieklassrum. Syftet är att belysa betydelsen av det didaktiska ledarskapet i undervisningen av nyanlända och flerspråkiga elever. LÄS MER