Sökning: "intended and perceived curriculum"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden intended and perceived curriculum.

  1. 1. När lärare formar ett nytt ämnesinnehåll : intentioner, förutsättningar och utmaningar med att införa programmering i skolan

    Författare :Peter Vinnervik; Maria Berge; Johan Lithner; Jan Erik Moström; Arnold Pears; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; programming; compulsory school; curriculum analysis; curriculum enactment; curriculum reform; challenges; technology education; programmering; grundskola; läroplansanalys; läroplansreform; undervisning; utmaningar; teknik; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : In March 2017, programming was introduced in the Swedish school curriculum. The reform was formally enacted in July 2018. Research shows that teachers enacting curriculum reform practices encounter various challenges. LÄS MER

  2. 2. Teachers’ understanding and assessment of oral proficiency. A qualitative analysis of results from interviews with language teachers in Swedish lower secondary schools

    Författare :Maria Frisch; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; second language didactics; English; oral proficiency; national tests; performance assessment; teacher perception; intended and perceived curriculum;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. The Potential and Challenges of the Use of Dynamic Software in Upper Secondary Mathematics : Students’ and Teachers’ Work with Integrals in GeoGebra Based Environments

    Författare :Sanela Mehanovic; Per Jönsson; Morten Blomhøj; Per-Eskil Persson; Morten Misfeldt; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; MATHEMATICS; MATEMATIK;

    Sammanfattning : An introduction of computer software into mathematics classrooms makes the didactical situation more complex compared with previous learning environments (Blomhøj, 2005). A technological tool becoming a mathematic work tool in the hands of the students is a process that has turned up unexpectedly complex (Artigue, 2002). LÄS MER

  4. 4. What an ambulance nurse needs to know : from educational content to critical incidents

    Författare :Helena Sjölin; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ambulance personnel today are highly trained and perform specialized care. There are high expectations with respect to knowledge and competence of the Registered Nurses, RNs, in ambulance care, as they possess a medical responsibility for patient care in this setting. LÄS MER

  5. 5. Bedömning av professionella samtal : en studie av undervisning och bedömning av tandläkarstudenters patientsamtal

    Författare :Henriette Lucander; Malmö universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna licentiatuppsats bidrar med ett förslag till ett systematiskt upplägg av undervisning och bedömning av tandläkarstudenters professionella samtal med patient. Det systematiska upplägget baseras på fem delar:struktur för kommunikationsövning: identifiera, analysera, kommunicera och reflektera. LÄS MER