Sökning: "instrumental teaching"
Visar resultat 16 - 20 av 27 avhandlingar innehållade orden instrumental teaching.
16. Obstacles to students' learning of the limit concept : A comparative study
Sammanfattning : This thesis explores obstacles to students’ learning of the limit of a function as students learn the concept in post-compulsory schools in two culturally different contexts, namely Sweden and Ethiopia. The study investigates obstacles to students’ learning of the intuitive limit concept (the limit concept that is based on the intuitive definition) taught in upper secondary schools of these two contexts and characterises the nature of these obstacles. LÄS MER
17. I det didaktiska spänningsfältet mellan styrning och elevers lärande : En studie av lärares tal om och iscensättning av kursplanemål i en mål- och resultatstyrd skola
Sammanfattning : Målen har fått en allt viktigare position i skolan, elevernas resultat likaså. I den här studien belyses och undersöks lärares tolkning och realisering av kursplanemål i grundskolan. Läroplanen föreskriver att samtliga elever i grundskolan skall nå förutbestämda kunskapsmål. LÄS MER
18. Striving for Autonomy : Health sciences teachers’ enactment of policy
Sammanfattning : Abstract This thesis explores how teachers within the health sciences enact education policy. The questions address how teachers’ choices related to the design of courses and curricula are made in the light of reforms that emphasise standardisation and transparency. LÄS MER
19. Mellan retorik och praktik. : En ämnesdidaktisk och läroplansteoretisk studie av svenskämnena och fyra gymnasielärares svenskundervisning efter gymnasiereformen 1994
Sammanfattning : Swedish as a school subject has long been debated in Sweden, and ideas concerning its content, role and function in school and society have varied greatly throughout the years. In 1994, there was an upper secondary school reform which resulted in a partial revision of the Swedish subject, including its introduction within a new course and grading system. LÄS MER
20. Samhällsfrågor som didaktiskt begrepp i samhällskunskap på gymnasieskolan : En potential för undervisningen
Sammanfattning : Undervisningen i samhällskunskap på gymnasieskolan ska enligt anvisningarna i ämnesplanen bedrivas ”med utgångspunkt i samhällsfrågor”. Vad innebär det? I denna licentiatuppsats diskuteras ämnet samhällskunskap och dess potential, analyserat utifrån samhällsfrågor som didaktiskt begrepp. LÄS MER