Sökning: "informationssökning"

Visar resultat 6 - 10 av 14 avhandlingar innehållade ordet informationssökning.

  1. 6. Att bli bibliotekarie : Informationssökning och yrkesidentiteter hos B&I-studenter och nyanställda högskolebibliotekarier

    Författare :Jenny Lindberg; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :academic librarians; LIS students; information seeking; professional identity; LIS education; professional practice; transition; professional project; Sweden; Library and Information Science; Biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to deepen the knowledge on information seeking among Swedish library and information science (LIS) students and newly employed academic librarians, as well as on how information seeking is attributed meaning in the shaping of professional identities. The aim also includes understanding and problematising the relationship between educational and professional practice. LÄS MER

  2. 7. Att söka information för att lära. En studie av samspel mellan informationssökning och lärande

    Författare :Louise Limberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : SUMMARY IN ENGLISH Information seeking, didactics and learning (IDOL) The research interest in exploring a teaching perspective of information seeking emerged out of earlier research findings on students’ information seeking and learning, resulting in conclusions that there is close interaction between the quality of students’ information seeking and the quality of their learning outcomes (Alexandersson & Limberg 2003; 2005; Limberg 1999). Another point of departure for the IDOL study was previous research findings that teachers have vague notions of how to teach information seeking related to students’ research based learning (i. LÄS MER

  3. 8. Vilja, våga, kunna använda informations- och kommunikationstekniken : människor med funktionshinder i samarbete med universitet och handikapprörelse

    Författare :Åsa Gardelli; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Engineering Psychology; Teknisk psykologi; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Informations- och kommunikationstekniken har för många människor blivit en naturlig och viktig del i deras dagliga liv. Den öppnar för stora möjligheter men kan också innebära stora omställningar för människor. En återkommande fråga i den allmänna debatten är om alla människor i samhället kommer att kunna ta del av denna teknik. LÄS MER

  4. 9. Motstånd, måsten och möjligheter : Gymnasielärare om medie- och informationskunnighet i ett digitaliserat svenskämne

    Författare :Ann-Kristin Hamberg; Christina Olin-Scheller; Pia Sundqvist; Per-Olof Erixon; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogik; medie- och informationskunnighet; svenska; gymnasieskolan; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This licentiate thesis aims to explore how teachers comprehend, transform and teach media and information literacy in the courses Swedish 1, 2 and 3 in Swedish upper secondary school. The empirical data is based on semi-structured interviews with eight teachers in Swedish upper secondary school. LÄS MER

  5. 10. Effects of online advertising on children's visual attention and task performance during free and goal-directed internet use : A media psychology approach to children's website interaction and advert distraction

    Författare :Nils Holmberg; Humanistlaboratoriet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; online advertising; children; website interaction; visual attention; distraction; cognitive load; eye-tracking; task-orientation; media effects; visual saliency; executive functions; media literacy; inhibitory control;

    Sammanfattning : This dissertation consists of four eye-tracking studies that investigate how salient online advertising and children's level of executive function contributes to their advert distraction. In Study 1, children aged 9 were instructed to surf freely on the internet while all advert material appearing on-screen was registered. LÄS MER