Sökning: "information gestalt."
Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden information gestalt..
1. Intertextuella strövtåg i Akademia : måhända som en galaktisk reseskildring anno 1998
Sammanfattning : This dissertation is a thematic presentation of the academic world, of Academia. The work on it has neither been directed by any specific research problem and research plan, nor structured by any established research method. LÄS MER
2. Över djupen mot höjden : En biografi över Oskar II:s bibliotek
Sammanfattning : Avhandlingen är en objektbiografisk studie av Oskar II:s (1829–1907) bibliotek och dess betydelse för honom och för monarkin, framför allt utifrån ett legitimeringsperspektiv. Forskningsfrågorna fokuserar på användningen av biblioteket, dess kontext, samt dess institutionella utveckling under perioden cirka 1850–2020. LÄS MER
3. Designing for Appropriate Trust in Automated Vehicles
Sammanfattning : Automated vehicles (AVs) have become a popular area of research due to, among others, claims of increased traffic safety and user comfort. However, before a user can reap the benefits, they must first trust the AV. LÄS MER
4. Étude comparative des approches créatrices et technologiques au Groupe de Recherches Musicales à Paris et à l’Elektronmusikstudion à Stockholm 1965-1980 : Deux directions artistiques différentes à partir d’une idée commune
Sammanfattning : La thèse en question trace un parcours comparatif sur les approches créatrices et technologiques qui ont été développées au GRM (Groupe de Recherches Musicales) et à l’EMS (Elektronmusikstudion) de 1965 à 1980. Cette recherche vise à étudier les interactions principales entre les concepts musicaux des pionniers des musiques électroacoustiques en France et en Suède, Pierre Schaeffer et Knut Wiggen et l’évolution des directions artistiques au sein de leur institutions. LÄS MER
5. Synvändor : universitetsstudenters berättelser om kvalitativa förändringar av sätt att erfara situationers mening under utbildningspraktik
Sammanfattning : The main purpose of this study has been to examine the questions: Do people experience view-turns? Can they describe them? What do the processes signify? A narrative method, with an open and dual-focussed interview question to students of medicine, nursing, occupational therapy and physiotherapy in their final term, was used to obtain accounts of university students? experiences of changing ways of experiencing during educational placement. The accounts revealed that all interviewed students except one had found it meaningful and possible to describe experienced processes of changing ways of experiencing. LÄS MER