Sökning: "informatik"

Visar resultat 11 - 15 av 890 avhandlingar innehållade ordet informatik.

  1. 11. Being-with Information Technology : Critical explorations beyond use and design

    Författare :Anna Croon Fors; Erik Stolterman; Peter Wright; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Informatik; Informatics; Informatik;

    Sammanfattning : In the thesis a theoretical exploration concerning the significance of information technology in everyday life is conducted. The main question advanced is how the reflexive nature of information technology can be envisioned. By this question attention is directed to transformative, experiential and dynamic qualities of information technology,i.e. LÄS MER

  2. 12. Virtual worlds and social interaction design

    Författare :Mikael Jakobsson; Erik Stolterman; Ralph Schroeder; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Interaction design; virtual worlds; massively multiplayer online games; internet studies; computer mediated communication; virtual reality; virtual ethnography; human-computer interaction; interacture; social interaction design; Informatics; Informatik;

    Sammanfattning : This dissertation is a study of social interaction in virtual worlds and virtual world design. A virtual world is a synchronous, multi-user system that offers a persistent spatial environment for iconically represented participants. Together, these form an example of social interaction design. LÄS MER

  3. 13. Pervasive GameFlow : Identifying and Exploring the Mechanisms of Player Enjoyment in Pervasive Games

    Författare :Kalle Jegers; Mikael Wiberg; Charlotte Wiberg; Victor Kaptelinin; Staffan Björk; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Pervasive games; Playability; Flow; GameFlow; Informatics; Informatik; människa-datorinteraktion; människa-datorinteraktion;

    Sammanfattning : Pervasive games are computer games that build, to various extents, on social interaction as a driving force in the game play, on integration between physical and virtual worlds and on constant access to constantly ongoing games from virtually every existing context (anytime, anywhere gaming). This new genre of computer games presents many challenges for both researchers and industry; one of the most important is how to understand enjoyable player experiences in this new kind of computer gaming. LÄS MER

  4. 14. Att studera digitala artefakter i människors vardagsliv

    Författare :Annakarin Nyberg; Erik Stolterman; Britt Östlund; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Digital artefakt; vardagsliv; upplevelser; kvalitativ metod; förhållningssätt; handlingsstrategi; Informatics; Informatik;

    Sammanfattning : Avhandlingen huvudsakliga syfte är att undersöka människors förhållningssätt till digitala artefakter i vardagslivet, hur förhållningssätten tar form och hur de formar hur vi använder digitala artefakter. Avhandlingens andra syfte är att utforska metodologiska tillvägagångssätt som kan bidra till att skapa förståelse för frågor om människors förhållningssätt till digitala artefakter i vardagen. LÄS MER

  5. 15. Mjukvarumiljöer för gemenskap : En studie av nätgemenskap, teknik och kultur

    Författare :Daniel Skog; Erik Stolterman; Malin Sveningsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Mjukvarumiljö; nätgemenskap; nätkultur; social interaktion; teknik; etnografi; Internet; Informatics; Informatik;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om mötesplatser på Internet, där så kallade nätgemenskaper uppstår. En viktig beståndsdel i varje nätgemenskap utgörs av mjukvarumiljön som skapar förutsättningar för Internetbaserad social interaktion. LÄS MER