Sökning: "inference principles"
Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden inference principles.
1. Knowledge Closure and Knowledge Openness : A Study of Epistemic Closure Principles
Sammanfattning : The principle of epistemic closure is the claim that what is known to follow from knowledge is known to be true. This intuitively plausible idea is endorsed by a vast majority of knowledge theorists. There are significant problems, however, that have to be addressed if epistemic closure – closed knowledge – is endorsed. LÄS MER
2. Exploring the Boundaries of Gene Regulatory Network Inference
Sammanfattning : To understand how the components of a complex system like the biological cell interact and regulate each other, we need to collect data for how the components respond to system perturbations. Such data can then be used to solve the inverse problem of inferring a network that describes how the pieces influence each other. LÄS MER
3. Reflection Principles in Computational Logic
Sammanfattning : We introduce the concept of reflection principles as a knowledge representation paradigm in a computational logic setting. Reflection principles are expressed as certain kinds of logic schemata intended to capture the basic properties of the domain knowledge to be modelled. LÄS MER
4. Univariate and Multivariate Surveillance of Outbreaks
Sammanfattning : In many areas there is a need to monitor observations in order to detect changes in the underlying processes as quickly as possible. The theory of statistical surveillance provides the possibility of making optimal decisions about whether a change has occurred or not based on the data available at the time of the decision. LÄS MER
5. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor
Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER